Hansaprint case study banner

CASE STUDYT

Kaksoistuotantolinjat täyttävät aikakriittiset painoaikataulut

Kaksi tuotantolinjaa täyttävät tiukkojen aikarajojen vaatimukset

Nelivärimustesuihkutulostamisen edelläkävijä
TS-Yhtymään kuuluva Hansaprint on Pohjoismaiden johtavia painotaloja. Yrityksellä on suuret tuotantolaitokset Turussa ja Turengissa, ja se tarjoaa monenlaisia paino-, tulostus- ja monikanavapalveluja. Hansaprint on mustesuihkutulostamisen edelläkävijä, joka otti ensimmäisten joukossa Ricohin Pro VC60000 -rullatulostustekniikan käyttöön asentamalla kaksi tuotantolinjaa. Uusi teknologia tuotti merkittäviä parannuksia niin laadun, joustavuuden kuin kustannustenkin kannalta. Hansaprintin tavoite oli keskittää töitä muista prosesseista uudelle alustalle.

Uudet tuotantolinjat
Vain muutamassa vuodessa tapahtunut nopea edistys on osoittanut, että Hansaprint teki viisaan investointipäätöksen. Ricohin alustan joustavuuden ja sen tuottaman laadun ansiosta Hansaprint pystyi esittelemään uusia ja innovatiivisia tuotteita kasvattaen samalla nykyistä liiketoimintaansa. Kahdella Pro VC60000 -tuotantolinjalla tuotetaan nyt monenlaisia tuotteita, kuten myyntimateriaalia, pienten painosten kirjoja ja Financial Timesin (FT) sekä International New York Timesin (INYT) suomalaiset versiot.

Mukautuva alusta
Hansaprintin tuotantoalusta on uskomattoman mukautuva. Pro VC60000 käsittelee 45–250 g/m2 painoista materiaalia. Molemmissa painoyksiköissä on undercoat-yksikkö, joka laajentaa tuettujen tulostusmateriaalien määrää. Pro VC60000 -alustaa käyttäen Hansaprint pystyy tulostamaan kiiltävälle päällystetylle offset-paperille samoin kuin päällystämättömille papereille. Kun käytettävien materiaalien valikoima on laajentunut, Hansaprint on päässyt kokeilemaan uusia sovelluksia, kuten myyntipisteissä käytettäviä ainosmateriaaleja. Parhaillaan Hansaprint tulostaa mainosbannereita suurelle vähittäiskauppaketjulle. Tilauksesta tehdyt pakkaukset esilajitellaan jälkituotantokustannusten alentamiseksi, ja ne painetaan suurella tarkkuudella paksulle päällystetylle materiaalille.

Innovatiivisia sovelluksia
Sanomalehdet on toinen uusi sovellus. Nyt Hansaprint tulostaa Financial Timesin ja International New York Timesin suomalaisille lukijoille. Pro VC60000 -laitteella Hansaprint tulostaa Financial Timesin lehden kuuluisalle 45 g/m2 paksuiselle punapaperille. Tulostetut sanomalehdet näyttävät ja tuntuvat samanlaisilta kuin offsetilla painetut versiot. Lehdet tulostetaan yön aikana, joten tilaajat saavat ne aamuvarhaisella. Toinen Pro VC60000 -linja on tuotantoprosessin kannalta olennaisen tärkeä, koska sen avulla Hansaprint pystyy toimimaan sanomalehtien tuotannolle tyypillisten tiukkojen aikataulujen puitteissa.



Alusta on varsin joustava ja mukautuva. Pro VC60000 tuottaa mainiota laatua monenlaisille materiaaleille. Asiakkaiden kannalta suurin etu on ehkä se, että nyt pystymme tulostamaan uusia ja innovatiivisia tuotteita.

Jukka Saariluoma, yksikönjohtaja, Hansaprint Oy



Yhteenveto

  • Haaste: Joustava etätyö
  • Toimiala: Muu
  • Yrityksen koko: Pienet ja keskisuuret yritykset
  • Palvelulinja: Production Printing

Ollaan yhteyksissä

Keskustele asiantuntijamme kanssa

Ota yhteyttä konsulttiimme ja kerro, kuinka voimme auttaa yritystäsi.

Ota yhteyttä