Yleiskatsaus
Hallinnoi Ricoh-laitteitasi OneRicoh-portaalissa
OneRicoh on kätevin tapa hallita Ricoh-laitteitasi verkossa. Voit seurata käytön määrää, lähettää mittarilukemat, tilata väriaineita ja tehdä huoltopyyntöjä osana sopimustasi.
eService on nyt osa OneRicohia. Jos olet ollut eService-asiakas etkä vielä siirtynyt OneRicohiin, voit tehdä sen nyt. Kirjaudu sisään, niin pyydämme sinua päivittämään salasanasi. Tämän tekeminen aktivoi OneRicoh-tilisi. Jos olet uusi asiakas, rekisteröidy OneRicohiin.
UKK
Miksi valita OneRicoh?
Miten OneRicoh-portaali helpottaa laitteiden hallintaa?
OneRicoh on kattava verkkoportaali, joka on suunniteltu helpottamaan Ricoh-laitteiden, väriaineiden ja huollon hallintaa. Se antaa mahdollisuuden seurata koko laitekannan käyttöä, lähettää mittarilukemat tarkkaa laskutusta varten, tilata sopimukseen sisältyviä väriaineita, raportoida häiriöistä ja tehdä huoltopyyntöjä yhdestä paikasta. Keskittämällä nämä toiminnot OneRicoh helpottaa merkittävästi laitehallintaa, säästää aikaa ja parantaa Ricoh-tuotteita käyttävien yritysten tehokkuutta.
Miten OneRicoh hyödyttää yrityksiä, joilla on useita Ricoh-laitteita?
OneRicoh tarjoaa merkittäviä etuja, jos hallinnoit useita Ricoh-laitteita. Se tarjoaa yhtenäisen käyttöliittymän kaikkien rekisteröityjen laitteiden seurantaan ja hallintaan sekä mahdollistaa käyttötrendien ja kulutustarvikkeiden helpon seurannan koko laitekannassa. Keskitetty hallinta auttaa optimoimaan resurssien kohdentamista, vähentää käyttökatkoja ennakoivalla huollolla ja sujuvoittaa hallinnollisia tehtäviä. Lisäksi mahdollisuus syöttää useiden laitteiden mittarilukemat kerralla ja hallita huoltopyyntöjä yhdestä paikasta parantaa sekä operatiivista tehokkuutta että kustannustehokkuutta.
Kulutustarviketilaukset
Voinko muuttaa toimitusosoitetta tilatessani kulutustarvikkeita?
Laitteesi ensisijainen tiliosoite on oletustoimitusosoite, kun tilaat kulutustarvikkeita. Toimitusosoite voidaan muuttaa, mutta vain osoiterivit 2 ja 3 ovat muokattavissa. Jos muutat niitä, päivitetty osoite tallennetaan laitteen uudeksi oletustoimitusosoitteeksi. Jos muutat toimitusosoitetta tai pyydät osoitteenmuutosta tälle laitteelle "Tuotteeni"-kohdassa tai huoltopyyntöjen yhteydessä, toimitusosoite ei päivity.
Miten teen kulutustarviketilauksen?
Kirjaudu OneRicoh-portaaliin ja valitse "Tee tarviketilaus". Valitse tuote rekisteröityjen tuotteiden listalta, ja seuraa näytön ohjeita. Tilausvahvistusnumero näkyy näytöllä. Huomaa, että tilauksen tekemisen jälkeen sen peruuttaminen tai muuttaminen ei yleensä ole mahdollista.
Miten seuraan kulutustarviketilaustani?
Kirjaudu OneRicoh-portaaliin ja valitse "Tuotteeni". Valitse "Valitse tuote" -listalta tilaamasi tuote, valitse sarjanumero ja siirry "Tarviketilaukset" -osioon. Valitse "Seuraa tilausta" -linkkiä jossa on oikea sarjanumero, niin näet tilauksen tilan kuriirin verkkosivustolla.
Huomaa, että seuranta on saatavilla vasta, kun tilaus on lähetetty.
Mittarin luenta
Miten lähetän useita mittarilukemia tiedostona?
Tarkista ensin, että toiminto on käytössä maassasi. Sinun täytyy olla rekisteröityneenä käyttäjänä OneRicoh-portaalissa, jotta voit ladata useiden mittarilukemien tiedoston. Varmista, että olet valinnut vaihtoehdon vastaanottaa mittarilukemamuistutuksia laitteelle. Valitse muistutus-sähköpostissa oleva linkki "Usean mittarin lukema" tai mene OneRicohin etusivulle ja valitse "Usean mittarin lukema". Seuraa navigointiohjeita ja kehotuksia.
Miten luen mittarini?
Voit oppia lukemaan mittarisi seuraamalla tätä opasta. Valitse malli ja kirjoita "Mittarilukema" hakukenttään. Seuraa linkkiä "Kuinka näyttää tai tulostaa laskuri". Jos et vieläkään löydä laskuria laitteestasi, ota yhteyttä paikalliseen tukitiimiisi lisätietojen saamiseksi. Sähköpostiosoite löytyy "Ota yhteyttä" -osiosta.
Miten lähetän mittarilukeman?
Kirjaudu OneRicoh-portaaliin ja valitse "Mittarilukema". Voit valita kaikki tuotteet listan alusta valitsemalla "Valitse". Vaihtoehtoisesti voit valita tuotteet yksitellen valitsemalla sarjanumeron ja "Valitse"-ruudun. Seuraa edelleen navigointiohjeita ja kehotuksia.
Tilini
Miten muutan tilitietojani ja sähköpostivahvistusasetuksiani?
Muokataksesi tilitietojasi kirjaudu OneRicoh-portaaliin ja valitse "Oma tili", sitten "Muokkaa tiliäni". Päivitä muokattavat tiedot ja asetukset, ja valitse sitten "Päivitä"-painike.
Voinko muuttaa nimen ja tittelin tililläni?
Kyllä, nimen ja tittelin voi muuttaa.
Tunnistetiedot
Miksi en voi kirjautua sisään?
Jos käyttäjätunnus tai salasana on syötetty väärin, et voi kirjautua OneRicoh-portaaliin. Huomioi, että salasanan kirjainten koolla on merkitystä.
Miten vaihdan salasanani?
Vaihtaaksesi salasanasi kirjaudu OneRicoh-portaaliin ja valitse "Oma tili". Tämän jälkeen valitse "Vaihda salasana". Syötä nykyinen ja uusi salasanasi, valitse "Päivitä". Vahvistusnäyttö tulee näkyviin, kun salasana on onnistuneesti vaihdettu.
Entä jos unohdan salasanani?
Valitse "Unohditko salasanasi" OneRicohin etusivulla. Syötä käyttäjätunnuksesi ja vastaa kahteen turvakysymykseen. Uusi salasana lähetetään rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseesi. Kirjaudu sisään ja voit vaihtaa salasanasi valitsemalla "Oma tili".
Mitä jos unohdan käyttäjätunnukseni?
Valitse "Unohditko käyttäjätunnuksesi" OneRicohin etusivulla. Sinulta pyydetään etunimi, sukunimi ja rekisteröimäsi sähköpostiosoite. Käyttäjätunnuksesi lähetetään rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseesi.
Huoltopyynnöt
Miten peruutan huoltopyynnön?
Peruaksesi huoltopyynnön, soita paikalliseen tukipuhelimeemme:
Ricoh Suomi: 0203 83888
Voinko muuttaa huolto-osoitetta luodessani huoltopyynnön?
Huolto-osoitetta on mahdollista muuttaa huoltopyynnön luonnin yhteydessä. Voit valita, onko muutos pysyvä vai tilapäinen. Jos merkitset osoitteenmuutoksen pysyväksi, sitä käytetään vain tähän huoltopyyntöön, ja Ricohille ilmoitetaan muutoksesta.
Ricohin tulee vahvistaa pysyvät osoitteenmuutokset. Kun muutos on hyväksytty, OneRicohissa näkyvä asennusosoite päivittyy pysyvästi oletusosoitteeksi huoltopyynnöille. Huomioithan, että jos tälle tilille/sijainnille on liitetty useita laitteita, niiden kaikkien oletusosoite muuttuu.
Miten teen huoltopyynnön?
Valitse "Huoltopyyntö" OneRicohin etusivulla. Valitse sen jälkeen rekisteröityjen tuotteiden listalta laite, jolle haluat tehdä huoltopyynnön, ja seuraa näytön ohjeita. Voit myös yrittää ratkaista ongelman käyttämällä "Tietopankki"-linkkiä.
Voinko päivittää huoltopyynnön sen lähettämisen jälkeen?
Avoimen huoltopyynnön päivittäminen on mahdollista, mikäli teknikkoa ei ole vielä lähetetty paikalle.
Jos yrität avata uuden huoltopyynnön, kun toinen huoltopyyntö on jo avoinna, näytölle ilmestyy viesti, jossa näkyy olemassa olevan huoltopyynnön numero linkkinä. Jos olemassa olevan huoltopyynnön päivittäminen on mahdollista, näet "Päivitä"-painikkeen, jonka avulla voit muokata tai lisätä tietoja. Päivityksesi lähetetään Ricohille ilmoituksena.
Miten seuraan huoltopyyntöäni?
Kirjaudu OneRicoh-portaaliin ja valitse "Tuotteeni". Valitse sitten "Valitse tuote"-listasta se laite, jolle huoltopyyntö on tehty, valitse sarjanumero ja siirry "Huoltopyynnöt"-osioon.
Kun löydät haluamasi huoltopyynnön, näet kaikki siihen liittyvät toimenpiteet ja niiden nykyisen tilan, esimerkiksi: :
● “Odottaa": Pyyntö on kirjattu. Teknikko tullaan määräämään tehtävään.
● "Lähetetty": Teknikko on määrätty tehtävään.
● "Matkalla": Teknikko on matkalla kohteeseen.
● "Paikan päällä": Teknikko on saapunut kohteeseen.
Tuoterekisteröinti
Miten rekisteröin useita tuotteita samaan sijaintiin?
Voit rekisteröidä lisää laitteita samaan sijaintiin rekisteröimällä ensin yhden tuotteen ja seuraamalla ohjeita muiden samalla sivustolla olevien rekisteröimättömien laitteiden rekisteröimiseksi. Oletus on, että kaikki tunnistetut sarjanumerot valitaan, mutta voit halutessasi poistaa valinnan niistä tuotteista, joita et vielä halua rekisteröidä.
Oletus on, että varasähköpostiosoite ja mittarilukemamuistutusten asetukset ovat samat kuin ensimmäiselle rekisteröidylle laitteelle. Voit muokata varasähköpostiosoitetta, mittarilukemamuistutusten asetuksia ja laitteen nimeä tässä listassa. Vaihtoehtoisesti voit muokata niitä myöhemmin kohdassa "Tuotteeni”.
Useiden samassa sijainnissa olevien tuotteiden rekisteröinnit käyvät läpi hyväksyntäprosessimme ja ne rekisteröidään OneRicoh-tilillesi yleensä kahden työpäivän kuluessa.
Mikä on "kutsumanimen" tarkoitus?
Kun rekisteröit tuotteen, voit antaa sille "kutsumanimen". Tämä voi olla mikä tahansa itse valitsemasi nimi, jonka avulla tunnistat tuotteen nopeasti, esimerkiksi "Alakerran värilaite".
Miten rekisteröin lisätuotteita?
Sinun tulee tietää laitteen sarjanumero ja sijainnin postinumero. Sarjanumero löytyy laitteen etuosassa olevasta tarrasta. Valitse "Rekisteröi uusi laite" ja seuraa näytön ohjeita. Syötä sarjanumero ja postinumero. Jos sarjanumero tai postinumero on virheellinen tai näyttöön tulee virheilmoitus, et voi jatkaa rekisteröintiä. Ota yhteyttä paikalliseen tukitiimiin, jos tarvitset apua rekisteröinnissä.
Miten rekisteröin useita tuotteita?
Jos sinulla on kymmenen tai enemmän tuotteita rekisteröitävänä OneRicoh-verkkosivustolle, lähetä sähköpostia maasi tukitiimille. Ilmoita viestissä seuraavat tiedot: Käyttäjätunnus, johon tuotteet rekisteröidään ja joko tilin numero tai luettelo laitteiden sarjanumeroista. Paikallisen tukitiimin sähköpostiosoitteet löytyvät alla olevasta luettelosta:
Ricoh Suomi: service@ricoh.fi
Pikahaku
Kuinka käytän pikahakua?
"Pikahaku"-vaihtoehtoa voi käyttää vain etusivulla ja silloin, kun olet kirjautuneena sovellukseen. Voit käyttää hakua seuraavilla tavoilla:
Sarjanumero: Anna tuotteen täydellinen sarjanumero ja valitse "Jatka". Sarjanumeron on oltava jo rekisteröitynä OneRicoh-tilillesi. Tämän jälkeen sinut ohjataan tämän sarjanumeron "Omat tuotteet" -sivulle. "Omat tuotteet" -kohdasta voit tarkastella palvelupyyntö-, tarviketilaus- ja mittarilukemahistoriaa. Voit myös luoda uuden huoltopyynnön tai tarviketilauksen tai syöttää lukemat valitulle sarjanumerolle.
Palvelupyyntö: Valitse avautuvasta valikosta "Palvelupyyntö", kirjoita täydellinen palvelupyynnön numero ja valitse "Jatka". Voit etsiä palvelupyynnöistä vain sarjanumeroita, jotka on jo rekisteröity tilillesi OneRicohissa. Palvelupyynnön tiedot tulevat näkyviin, jolloin voit luoda uuden palvelupyynnön.
Kulutustarviketilaus: Valitse "Tarviketilaus" alasvetovalikosta, kirjoita täydellinen tarviketilausnumero ja valitse "Jatka". Voit etsiä tarviketilauksia vain sarjanumeroista, jotka on jo rekisteröity tilillesi OneRicohissa. Tarviketilauksen tiedot tulevat näkyviin, jolloin voit luoda uuden tilauksen.
Tuotteeni
Kuinka poistan minulle rekisteröidyn laitteen?
Voit poistaa yhden tai useamman laitteen rekisteröinnin profiilistasi valitsemalla "Poista tuote" ja valitsemalla ne, jotka haluat poistaa. Laite eikä siihen liittyvä historia näy enää profiilissasi, etkä saa siitä enää mittarinlukumuistutuksia. Poistaminen ei tarkoita koneen poistamista mistään sopimuksesta tai laskutuksesta.
Poistaaksesi laitteen rekisteröinnin, valitse valintaruutu sen laitteen kohdalta, jonka haluat poistaa rekisteristä. Voit valita kaikki nykyisellä sivulla näkyvät laitteet, mutta huomioithan, että jos sinulla on yli kymmenen rekisteröityä laitetta ja haluat poistaa rekisteröinnin muilla sivuilla olevilta laitteilta, sinun on siirryttävä kyseisille sivuille ja valittava haluamasi laitteet erikseen.
Miten voin muuttaa laitteen osoitteen?
On mahdollista pyytää muutosta laitteen sijaintiosoitteeseen. Sinua pyydetään antamaan muutokselle syy, ja pyynnön vastaanottamisen jälkeen Ricoh vahvistaa osoitteen muutoksen. Vasta vahvistuksen jälkeen osoite päivittyy pysyvästi OneRicohiin. Huomioithan, että jos tälle tilille/sijainnille on liitetty muita laitteita, kaikkien niiden osoite muuttuu.
Ohjeet ja tuki
Tarvitsetko lisää tukea?
Jos tarvitset ajureita ja ohjelmistoja Latauskeskuksesta, etsit vinkkejä ja ratkaisuja Tietopankista tai haluat rekisteröidä tuotteen takuun suojataksesi laitteesi, vieraile tukisivullamme.
Hanki tukea