Takuuehdot
Kiitos, että olet valinnut Ricoh-tuotteen!
Ricoh Finland Oy myöntää myymilleen ja toimittamilleen tai Ricoh Finland Oy:n virallisen jälleenmyyjän kautta myydyille tuotteille takuun, joka kattaa materiaali- ja valmistusvirheiden korjaukset Suomessa. Käyttäjän on ilmoitettava takuupyyntö aina jälleenmyyjälle, jolta tuote ostettiin.
Takuun pituus tuoteryhmittäin (ensiksi täyttyvä ehto):
Tulostimet ja tulostinpohjaiset low-end monitoimilaitteet
- 12 kuukautta tai tuotekohtaisesti määritelty enimmäismäärä tulosteita tai kopioita
- Värikasetit 3 kuukautta
- 36 kuukautta tai tuotekohtaisesti määritelty laitteen enimmäiskäyttöikä
- Projektorin lamput ja ilmansuodattimet, takuuaika 12 kk tai 1000 tuntia
- 12 kuukautta
Takuupyyntöä tehdessä on ilmoitettava ainakin seuraavat tiedot:
- Ricoh-tuotteen sarjanumero
- Ostopaikka ja -päivämäärä
- Täydellinen nimi ja osoite
- Puhelin- ja faksinumero (jos käytössä)
- Sähköpostiosoite (jos käytössä)
- Vian/ongelman kuvaus
Ricoh pidättää oikeuden vaatia käyttäjältä alkuperäisen Ricoh-tuotteen ostokuitin, josta pitää näkyä selvästi ostopaikka ja -päivämäärä.
Takuu kattaa seuraavat palvelut:
- Tuoteperäisten virheiden korjaukset kun:
- Asennusympäristö täyttää asetetut vaatimukset
- Tuotteessa käytetään ainoastaan valmistajan / Ricohin hyväksymiä alkuperäisosia
- Korjauksen suorittaa Ricoh Finland Oy:n edustaja tai Ricohin valtuuttama kolmas osapuoli
- Palveluaika arkipäivisin klo 08.00–16.00
- Korjaus voidaan suorittaa Ricoh Finland Oy:n harkinnan mukaan Ricohin valtuuttamassa huoltopisteessä tai asiakkaan tiloissa kuitenkin vähintään laitteen takuun ja palvelutason mukaisesti.
- Ricoh varaa oikeuden myös vaihtaa tuote uuteen tai vastaavaan käytettyyn tuotteeseen
- Mahdollinen korvaava tuote toimitetaan ilman lisävarusteita tai tarvikkeita.
- Korvaava tuote tai takuuhuollossa käytetyt varaosat voivat olla myös käytettyjä tuotteita, joiden toiminta on uudenveroista.
- Määräaikaishuoltoja tai normaalisti kuluneiden osien vaihtoa
- Ohjelmistoja tai niiden osia
- Tuotteen käyttöoppaissa loppukäyttäjän tehtäviksi määriteltyjä toimenpiteitä esim. käyttäjäparametrien muutoksia
- Muiden valmistajien tuotteita, kuten väriainekasetteja
- Käyttöohjeiden vastainen käyttö
- Asennusympäristöstä aiheutuneet vauriot
- Ristiriitaisista käyttäjä-/työasetuksista syntyvät käyttövirheet
- Vääränlainen tai puutteellinen huolto, etenkin jos huollon on suorittanut muu kuin Ricohin valtuuttama taho
- Tahallisesta tai törkeästä tuottamuksesta johtuva vahinko
- Virtapiikki, mukaan lukien salamanisku
- Puutteellinen ilmanvaihto, joka ei vastaa Ricoh-tuotteelle määriteltyjä käyttöolosuhteita
- Tarvike, joka ei ole Ricohin tuottama ja jota ei ole määritelty Ricoh-tuotteelle sopivaksi teknisissä tiedoissa
- Kolmannen osapuolen työstä tai komponentista syntyneitä vaurioita.