Hajautetun digitaalisen työvoiman inspirointi
Keskisuurten yritysten digitaalisen tulevaisuuden edistäminen
Digitaalisen muutoksen johtaminen ei ollut keskeinen osa henkilöstöosaston roolia ennen COVID-19-virusta. Nyt henkilöstöjohtajat ovat tiukasti ohjaksissa. Pandemia on tuonut entistä enemmän esiin oikean teknologian merkityksen työntekijöiden moraalin ja tuottavuuden ylläpitämisen kannalta - ja sen, että työvoiman laatu voi nostaa yrityksen menestykseen tai kaataa sen kokonaan.Henkilöstöpäälliköiden on autettava työntekijöiden tekniikasta saaman heikon kokemuksen parantamisessa. Tämä on olennaisen tärkeää positiivisen yrityskulttuurin rakentamisen, parhaiden työntekijöiden pitämisen ja uusien osaajien houkuttelemisen kannalta.
Tämä Ricoh Europen uusi raportti, joka perustuu Opinium Researchin tekemään tutkimukseen, tarkastelee työntekijöiden kokemuksia etätyöskentelystä pandemian aikana. Siinä nimetään keskeiset keskisuurten yritysten toimintaan vaikuttavat trendit ja esteet niiden menestykselle. Samalla se sisältää opastusta henkilöstöjohtajille, jotka pyrkivät vastaamaan työntekijöiden kasvaviin odotuksiin joustavasta, ihmiskeskeisestä työskentelykokemuksesta.

Tekniset puutteet heikentävät yrityskulttuuria keskisuurissa yrityksissä
Keskisuurissa yrityksissä yrityskulttuuri kärsii eniten heikkotasoiseksi koetusta teknologiasta. Etätyön haasteet nakertavat työntekijöiden yhteishenkeä ja motivaatiota - vaarantaen työvoiman tuottavuuden ja moraalin pidemmällä aikavälillä.
Henkilöstöpäälliköiden tehtäviin kuuluu kannustava, digitaalisesti hallittavan yrityskulttuurin luominen, joka sopii kaikille. 42 % työntekijöistä sanoo työpaikkansa yrityskulttuurin kärsineen COVID-19-rajoituksista, ja kolmasosa (31 %) tuntee usein motivaation puutetta etätyötä tehdessään teknisten ja kommunikaatio-ongelmien vuoksi. Tämä vaikeuttaa uusien osaajien palkkausta ja nykyisten pitämistä organisaatioissa - ja vaarantaa menestyksen ja kasvun pitkällä aikavälillä.
Joutilaat työntekijät ovat merkki siitä, että kokemus työskentelystä ei ole hyvä. Yritysten on keskityttävä ihmisten yhdistämiseen uusin tavoin, olivatpa he kotona tai toimistossa. Joustavien, teknisesti edistyneiden työympäristöjen ja positiivisen kulttuurin luominen auttaa pitkälle tähän tavoitteeseen pyrittäessä.