Evästekäytäntö

Ricoh hyödyntää evästeitä ja muita tiedonkeruuvälineitä tarjotakseen sinulle paremman käyttökokemuksen tällä sivustolla. Voit katsoa lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta ja tutustua evästeisiin tarkemmin täällä.

Etätyöongelmat estävät keskisuurten yritysten menestymisen

Lähes kolmannes keskisuurten organisaatioiden eurooppalaisista etätyötä tekevistä työntekijöistä tuntee olevansa muista erillään ja epämotivoituneensa teknologiaan liittyvien ongelmien vuoksi.

Ricoh Europe, Lontoo, 08.12.2020 – Ricoh Europen teettämän tutkimuksen mukaan teknologiaongelmat eurooppalaisissa keskikokoisissa yrityksissä haittaavat tuottavuutta, moraalia ja kykyä palvella asiakkaita.

Tutkimuksessa selvitetään 632 eurooppalaisen toimistotyöntekijän etätyökokemusta koronaviruspandemian aikana 250–999 työntekijän yrityksissä. Tutkimuksen mukaan nämä yritykset eivät pysty sopeutumaan etätyön haasteisiin, mikä luo heikon perustan tulevaa menestystä varten.

Aikana, jolloin liiketoiminnan jatkuvuus on avainasemassa vakavaraisena säilymisen kannalta, 24 % työntekijöistä kertoo, ettei heillä ole etätöissä tarvittavia työkaluja tuottaakseen tuloksia asiakkaille. Lisäksi 27 % kertoo, että heiltä puuttuu tarvittavat yhteistyövälineet kollegoiden kanssa toimiston ulkopuolella työskentelyyn.

Etätyön haasteet vaikuttavat myös turvallisuuteen ja vaatimustenmukaisuuteen: 27 % ilmoittaa, että yrityksen menettelytapojen noudattaminen etätyössä on vaikeaa, koska käytössä ollut tekniikka ei mahdollista sitä. Tällä voi olla vakavia seurauksia organisaatioille, joiden on noudatettava toimialakohtaisia vaatimustenmukaisuusprosesseja, tai laajempia lainsäädännöllisiä vaatimuksia, kuten GDPR.

Työntekijät eivät saa tarvitsemaansa tukea, kun he kohtaavat tekniikkaan liittyviä ongelmia, ja 30 % kertoo vaikeuksista kommunikoida liian kiireisen IT-tiiminsä kanssa.

Turhautuminen tekniikkaan ja kyvyttömyys tehdä tehokasta yhteistyötä verottavat moraalia ja henkilöstön hyvinvointia. Lähes kolmannes (31 %) työntekijöistä ilmoittaa tuntevansa itsensä etätyössä epämotivoituneeksi ja tuntee olonsa irralliseksi viestintä- ja teknologiaongelmien vuoksi. Nämä ongelmat ovat vaikuttaneet myös työ- ja yksityiselämän tasapainoon: 42 % työskentelee pidempiä työaikoja verrattuna siihen, kun he työskentelivät pääasiassa toimistolla.

Ricoh Europen toimitusjohtaja David Mills sanoo: "Monissa organisaatioissa osatekijänä on "selviytymistila". Mutta kun selkä on seinää vasten, pitää sanonta "sinun on työskenneltävä älykkäämmin, ei kovemmin" paikkansa. Vaikka vain kourallisella työntekijöistä on haasteita, sillä voi olla merkittävä vaikutus koko organisaatioon. Eteenpäin vievä polku on selkeä: tunnista ja ratkaise nämä teknologiaan liittyvät ongelmat. Jos työntekijöiden etätyötarpeisiin ei pystytä vastaamaan, monet muut pitkän aikavälin tavoitteet voivat romuttua. Se vaatii tasapainottelua. Vain ne yritykset, jotka pitävät jokaisen rattaan pyörimässä, pysyvät oikealla polulla kohti pitkän aikavälin menestystä."

Lataa raporttimme keskikokoisille yrityksille .

| Tietoja Ricohista |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisten tekniikoiden ja palvelujen avulla, jotta ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin. Yli 80 vuoden ajan Ricoh on panostanut innovaatioihin ja on johtava dokumenttihallintaratkaisujen, IT-palveluiden, viestintäpalvelujen, kaupallisen ja teollisen painamisen, digitaalikameroiden ja teollisuusjärjestelmien toimittaja.

Tokiossa toimivan Ricoh-konsernin päätoimipaikka on noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2020 päättyneellä tilikaudella Ricoh-konsernin maailmanlaajuinen myynti oli 2 008 miljardia jeniä (noin 18,5 miljardia dollaria).’


Lisätietoja uutisesta:
Ricoh Finland,  Myynti ja Markkinointi
Puh. 0207 370 300 (vaihde)

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi 
Seuraa meitä LinkedInissä: http://www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland