Evästekäytäntö

Ricoh hyödyntää evästeitä ja muita tiedonkeruuvälineitä tarjotakseen sinulle paremman käyttökokemuksen tällä sivustolla. Voit katsoa lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta ja tutustua evästeisiin tarkemmin täällä.

Eurooppalaiset yritykset eivät ole ymmärtäneet, miten digitaaliset ratkaisut parantavat kestävyyttä

Vain kolmannes johtajista pitää teknologiaa kestävämpien liiketoimintakäytäntöjen mahdollistajana, vaikka ESG-suorituskyvyn parantamiseen kohdistuu paineita

Ricoh Europe, Lontoo, 26.10.2021 –  Ricoh Europen tänään julkaisema uusi tutkimus paljastaa, että suurin osa Euroopan organisaatioista (56 %) kamppailee investoidakseen ympäristön kestävyyteen, koska muut liiketoiminnan tarpeet koetaan kiireellisemmiksi. Yritykset rahoittavat edelleen digitaalista muutosta, ja 67 prosenttia yrityksistä lisää tai säilyttää investointitasonsa tällä tasolla, mutta useimmat eivät ole ymmärtäneet, miten teknologian parantamisella voi olla myös myönteisiä ESG-vaikutuksia.

Opinion Mattersin tekemään tutkimukseen osallistui 1 500 päättäjää eri puolilta Eurooppaa. Yli kaksi kolmasosaa (67 %) yritysjohtajista uskoo, että yrityksillä on vastuu vastata ennakoivasti ilmastonmuutoksen kaltaisiin maailmanlaajuisiin haasteisiin.

Nämä havainnot viittaavat siihen, että eurooppalaiset yritykset tuntevat sijoittajien, asiakkaiden ja hallitusten painostuksen parantaa ympäristö-, yhteiskunta- ja omistajaohjaustaan pandemian jälkeen. Ricoh Europen tekemän lisätutkimuksen mukaan 60 prosenttia työntekijöistä odottaa työnantajansa osallistuvan yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisemiseen. Samaan aikaan Euroopan unioni johtaa maailmanlaajuista toimintaa erilaisilla säädöksillä ja aloitteilla, kuten eurooppalaisella Green Deal -aloitteella ja yritysten kestävän kehityksen raportointia koskevalla direktiivillä, joka velvoittaa yli 500 työntekijän organisaatiot julkistamaan muut kuin taloudelliset tiedot.

Huolimatta siitä, että esimiehet ovat tiedostaneet, että heidän on tehtävä enemmän, vain 24 prosenttia organisaatioista on lisännyt investointeja kestävään kehitykseen pandemian aikana – tämä korostaa haastavaa liiketoimintaympäristöä, jossa ne toimivat.

Digitaalinen muutos voi auttaa organisaatioita parantamaan ESG-suorituskykyään ja keräämään sen tehokkaaseen mittaamiseen tarvittavia tietoja. Kuitenkin vain 34 prosenttia johtajista pitää teknologiaa kestävän liiketoimintakäytäntöjen mahdollistajana. Suurin osa (71 %) ei usko, että digitaalinen muutos voisi auttaa toteuttamaan yrityksen pitkän aikavälin vastuullisuustavoitteita.

Itse asiassa johtajat pitävät IT-infrastruktuurin parantamista vähiten hyödyllisenä keinona vähentää yrityksen pitkän aikavälin ympäristövaikutuksia. Lähes puolet organisaatioista on kuitenkin ottanut käyttöön pilviteknologiaa (45 %), hybridityön (45 %) ja big data -ratkaisuja (42 %), jotka kaikki parantavat energiatehokkuutta, keräävät ja tuottavat paremmin ESG-raportoinnin kannalta olennaisia tietoja ja auttavat yrityksiä toimimaan yhdessä maailmanlaajuisissa kysymyksissä.

Ricoh Europen toimitusjohtaja David Mills sanoo: "Vaikka yritykset tietävät, että niiden on tehtävä enemmän ESG:n suorituskyvyn ja raportoinnin parantamiseksi, resurssien järjestäminen tämän saavuttamiseksi on vaikeampaa kuin koskaan. Koska monet uudet lainsäädäntövaatimukset ovat vielä luonnosvaiheessa, voi olla vaikea tietää, mihin investointeihin kannattaa ryhtyä. On tärkeää muistaa, että liiketoiminnan menestyksen ja ESG-menestyksen ei tarvitse olla ristiriidassa keskenään. Digitaalinen muutos on yksi alue, johon johtajien kannattaa investoida luottavaisin mielin, koska liiketoiminnan ja ESG-tulosten kanssa on paljon päällekkäisyyttä. Sen lisäksi, että se auttaa parantamaan toiminnan tehokkuutta ja ympäristötuloksia, se myös varmistaa liiketoiminnan tulevaisuuden. Viime kädessä se lisää tiedonkeruu- ja analysointivalmiuksia, mikä on elintärkeää uusien raportointivaatimusten astuessa voimaan."

| Tietoja Ricohista |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisten tekniikoiden ja palvelujen avulla, jotta ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin. Yli 80 vuoden ajan Ricoh on panostanut innovaatioihin ja on johtava dokumenttihallintaratkaisujen, IT-palveluiden, viestintäpalvelujen, kaupallisen ja teollisen painamisen, digitaalikameroiden ja teollisuusjärjestelmien toimittaja.

Tokiossa toimivan Ricoh-konsernin päätoimipaikka on noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2020 päättyneellä tilikaudella Ricoh-konsernin maailmanlaajuinen myynti oli 2 008 miljardia jeniä (noin 18,5 miljardia dollaria).’


Lisätietoja uutisesta:
Ricoh Finland,  Myynti ja Markkinointi
Puh. 0207 370 300 (vaihde)

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi 
Seuraa meitä LinkedInissä: http://www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland