Eurooppalaiset yritykset voisivat saada aikaan 622 miljardin euron kasvun digitaalisilla muutoksilla
01.12.2022

Eurooppalaiset yritykset voisivat saada aikaan 622 miljardin euron kasvun digitaalisilla muutoksilla

  • Kolme neljäsosaa yritysjohtajista vähentää "työläitä tehtäviä" osana digitaalisen muutoksen strategioita
  • Yritykset, jotka ottivat käyttöön manuaalisten tehtävien automatisointiin tarkoitettuja ohjelmistoja, lisäsivät tuottavuuttaan 14 % viime vuonna

Ricoh Europe, Lontoo, 1. joulukuuta 2022Ricoh Europen tänään julkaisema uusi tutkimus paljastaa, että digitaalinen muutos voi kasvattaa EU:n ja Yhdistyneen kuningaskunnan BKT:tä 3,4 prosenttia seuraavien viiden vuoden aikana – mikä vastaa 622 miljardin euron kasvua. 

Opiniumin tekemään ja CEBR:n Ricoh Europen puolesta analysoimaan tutkimukseen osallistui 

6 000 työntekijää ja 1 500 päätöksentekijää Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Irlannissa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Alankomaissa ja Espanjassa. Siinä todetaan, että yritysjohtajat ovat tietoisia siitä, että aikaa vievät prosessit rasittavat työntekijöitä, ja 76 % heistä tekee työläiden tehtävien automatisoinnista keskeisen osan digitaalisen muutoksen strategiaansa. 

Koska keskivertotyöntekijä kuitenkin käyttää tällä hetkellä lähes kolmanneksen (30 %) työpäivästään hallinnollisiin tehtäviin, yritysten on nopeutettava suunnitelmiaan, jos ne haluavat edistää tuottavuuden kasvua ja työntekijöiden sitoutumista, jota tarvitaan kestävän kasvun käynnistämiseksi. 

Työntekijät kaipaavat selvästi oikeanlaista teknologiaa työpaikalleen, joka auttaa virtaviivaistamaan toimintaa ja käyttämään enemmän aikaa mielekkään työn toteuttamiseen. Suurin osa (64 %) uskoo tuovansa yritykselleen enemmän arvoa, jos heillä olisi käytettävissään oikeanlaista teknologiaa, ja 78 % heistä pitää automaatiotyökaluja keinona vähentää työläitä tehtäviä.

Ne, jotka ottivat käyttöön automaatio-ohjelmistoja viime tilikaudella, kokivat tuottavuuden kasvaneen keskimäärin 14 %. Tämä on elintärkeää yrityksille, jotka haluavat säilyttää kilpailukykynsä markkinoilla, joilla myllerrys lisääntyy. 

Tutkimus osoittaa myös, että suurempi panostus työntekijöiden etsimiin työvälineisiin ja järjestelmiin voi lisätä työmoraalia ja vähentää vaihtuvuutta. Viime vuonna automatisointityökaluja käyttöön ottaneiden yritysten työntekijöiden on raportoitu olevan tyytyväisempiä työhönsä ja todennäköisesti pysyvät yrityksessä pidempään. Itse asiassa kaikista yritysten teknologiaan tekemistä investoinneista automatisointityökalujen käyttöönotto johti alhaisimpaan työntekijöiden vaihtuvuuteen, 17 %, kun se muissa teknologiavaihtoehdoissa oli  keskimäärin 19 %. 

Nicola Downing, CEO, Ricoh Europe, sanoo: "Miljardien eurojen arvoisen kasvun mahdollistaminen aikana, jolloin monet yritykset kohtaavat talouden pysähtymisen ja tuottavuuden heikkenemisen , on tilaisuus, jota ei voida hukata. On rohkaisevaa nähdä, että yritysjohtajat tunnistavat tämän ja sisällyttävät digitaalisiin muutosstrategioihin toimia, joilla virtaviivaistetaan työskentelyä, automatisoidaan ydinprosesseja ja vähennetään työläitä tehtäviä. Heidän on kuitenkin siirryttävä sanoista tekoihin paljon nopeammin. Työntekijät ovat valmiita omaksumaan kaiken, mitä automaatio voi tuoda. Digitaalisen muutoksen nopeuttaminen ja sellaisten työkalujen tarjoaminen, joiden avulla ihmiset voivat tehdä arvokkaampaa työtä, on olennaisen tärkeää, jos yritykset haluavat säilyttää kilpailukykynsä, säilyttää avainosaajat ja saada aikaan kestävää kasvua."

Lisätietoja: www.ricoh-europe.com/insights

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy