Johtavien vähittäismyyjien mukaan 3D-tulostuksella saa tyytyväisempiä asiakkaita
08.08.2018

Johtavien vähittäismyyjien mukaan 3D-tulostuksella saa tyytyväisempiä asiakkaita

Räätälöinnin, laadun ja pikatoimitusten kysyntä lisää investointeja uusiin tulostustekniikoihin

Ricoh Europe, Lontoo, 8.8.2018 – Asiakkaiden pikatoimitus- ja räätälöintivaatimuksiin vastaaminen on Ricoh Europen tilaaman uuden tutkimuksen aihe. Tutkimus paljastaa, että yritysjohtajien mielestä uudet tulostustekniikat ovat olennaisen tärkeässä roolissa kilpailuedun saavuttamisessa. 73 % vastaajista uskoo, että investoinnit 3D-tulostukseen, josta puhutaan myös lisäävän valmistuksen nimellä, johtavat suoraan entistä parempaan asiakastyytyväisyyteen.

Tutkimuksen perusteella 84 % johtavista vähittäismyyjistä saa asiakkailta pyyntöjä yhä pikaisemmista toimituksista, ja 74 % sanoo, että asiakkaat haluavat entistä räätälöidympiä tuotteita. Samassa yhteydessä 68 % toteaa, että uudet tulostustekniikat ovat avainasemassa yrityksen erottautumiselle markkinoilla. 

Ricoh Europen toimitusjohtaja David Mills:

– Mobiilikuluttajien aikakaudella on entistäkin tärkeämpää saada asiakkaalle oikea tuote oikeaan aikaan. Kivijalkaliikkeet joutuvat kilpailemaan digipalvelujen kanssa tarvepohjaisessa tuotannossa ja räätälöimään tuotteita asiakkaiden maun mukaan. Kun liikkeitä suljetaan koko ajan, johtavat vähittäismyyjät kääntävät katseensa tulostukseen parantaakseen kuluttajakokemusta, tehostaakseen toimituksia ja kilpaillakseen asiakasuskollisuudesta. 

Asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin vastaamiseksi 68 % vastaajista aikoo investoida 3D-tulostustekniikkaan seuraavien kahden vuoden aikana. Lisäksi 60 % uskoo 3D-tulostuksen nopeuttavan tuotekehityssykliä. 73 % vastaajista uskoo, että uudet tulostustekniikat auttavat heitä hyödyntämään uudet markkinamahdollisuudet tehokkaasti.

Mills jatkaa:

– 3D-tulostuksen kaltaiset uudet tekniikat kurovat umpeen fyysisten ja digitaalisten tuotteiden välistä kuilua ja yksinkertaistavat tuotanto-, varastointi- ja jakelutapoja. Kun tarvepohjainen tuotanto muuttuu yhä paikallisemmaksi, kaupanteon luonne muuttuu ja brändit alkavat panostaa rajattomasti toisinnettavien 3D-tuotteiden myyntiin.

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh.fi/thoughtleadership.

Huomautus: Ricoh teetti kvantitatiivisen tutkimuksen, jolla tutkittiin 791 eurooppalaisen vähittäismyyntialan päättäjän mielipiteitä.

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy