Evästekäytäntö

Ricoh hyödyntää evästeitä ja muita tiedonkeruuvälineitä tarjotakseen sinulle paremman käyttökokemuksen tällä sivustolla. Voit katsoa lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta ja tutustua evästeisiin tarkemmin täällä.

Johtavien vähittäismyyjien mukaan 3D-tulostuksella saa tyytyväisempiä asiakkaita

Räätälöinnin, laadun ja pikatoimitusten kysyntä lisää investointeja uusiin tulostustekniikoihin

Ricoh Europe, Lontoo, 8.8.2018 – Asiakkaiden pikatoimitus- ja räätälöintivaatimuksiin vastaaminen on Ricoh Europen tilaaman uuden tutkimuksen aihe. Tutkimus paljastaa, että yritysjohtajien mielestä uudet tulostustekniikat ovat olennaisen tärkeässä roolissa kilpailuedun saavuttamisessa. 73 % vastaajista uskoo, että investoinnit 3D-tulostukseen, josta puhutaan myös lisäävän valmistuksen nimellä, johtavat suoraan entistä parempaan asiakastyytyväisyyteen.

Tutkimuksen perusteella 84 % johtavista vähittäismyyjistä saa asiakkailta pyyntöjä yhä pikaisemmista toimituksista, ja 74 % sanoo, että asiakkaat haluavat entistä räätälöidympiä tuotteita. Samassa yhteydessä 68 % toteaa, että uudet tulostustekniikat ovat avainasemassa yrityksen erottautumiselle markkinoilla. 

Ricoh Europen toimitusjohtaja David Mills:
– Mobiilikuluttajien aikakaudella on entistäkin tärkeämpää saada asiakkaalle oikea tuote oikeaan aikaan. Kivijalkaliikkeet joutuvat kilpailemaan digipalvelujen kanssa tarvepohjaisessa tuotannossa ja räätälöimään tuotteita asiakkaiden maun mukaan. Kun liikkeitä suljetaan koko ajan, johtavat vähittäismyyjät kääntävät katseensa tulostukseen parantaakseen kuluttajakokemusta, tehostaakseen toimituksia ja kilpaillakseen asiakasuskollisuudesta. 

Asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin vastaamiseksi 68 % vastaajista aikoo investoida 3D-tulostustekniikkaan seuraavien kahden vuoden aikana. Lisäksi 60 % uskoo 3D-tulostuksen nopeuttavan tuotekehityssykliä. 73 % vastaajista uskoo, että uudet tulostustekniikat auttavat heitä hyödyntämään uudet markkinamahdollisuudet tehokkaasti.

Mills jatkaa:
– 3D-tulostuksen kaltaiset uudet tekniikat kurovat umpeen fyysisten ja digitaalisten tuotteiden välistä kuilua ja yksinkertaistavat tuotanto-, varastointi- ja jakelutapoja. Kun tarvepohjainen tuotanto muuttuu yhä paikallisemmaksi, kaupanteon luonne muuttuu ja brändit alkavat panostaa rajattomasti toisinnettavien 3D-tuotteiden myyntiin.

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh.fi/thoughtleadership.

Huomautus: Ricoh teetti kvantitatiivisen tutkimuksen, jolla tutkittiin 791 eurooppalaisen vähittäismyyntialan päättäjän mielipiteitä.

| Tietoja Ricohista |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisten tekniikoiden ja palvelujen avulla, jotta ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin. Yli 80 vuoden ajan Ricoh on panostanut innovaatioihin ja on johtava dokumenttihallintaratkaisujen, IT-palveluiden, viestintäpalvelujen, kaupallisen ja teollisen painamisen, digitaalikameroiden ja teollisuusjärjestelmien toimittaja.

Tokiossa toimivan Ricoh-konsernin päätoimipaikka on noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2020 päättyneellä tilikaudella Ricoh-konsernin maailmanlaajuinen myynti oli 2 008 miljardia jeniä (noin 18,5 miljardia dollaria).’


Lisätietoja uutisesta:
Ricoh Finland,  Myynti ja Markkinointi
Puh. 0207 370 300 (vaihde)

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi 
Seuraa meitä LinkedInissä: http://www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland