Kolme neljästä PK-yrityksestä aikoo investoida 3D-tulostukseen 2020-luvun puoliväliin mennessä
Uusi tulostusteknologia antaa PK-yrityksille eväät vähentää kustannuksia ja edistää tuotekehitystä yrityksensä sisällä
Yrityksillä on kova halu tehostaa toimintaansa, ja 70 % aikookin hyödyntää 3D-tulostusta uusien valmistusstrategioiden ja -tekniikoiden tutkimiseen. 56 % suunnittelee tarjoavansa asiakkailleen tarvetulostuspalveluja vähentääkseen varastointi-, lähetys- ja materiaalikulujaan. Asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin vastaaminen vaatii mukautumiskykyä ja mahdollisuutta tehdä nopeita kokeiluja, ja tämän vuoksi 80 % PK-yrityksistä aikoo ottaa 3D-tulostuksen käyttöön myös tuotekehityksessään.
David Mills, Ricoh Europen CEO, sanoo: “Uudet tulostusteknologiat parantavat PK-yritysten kilpailukykyä. Fiksut yritykset vähentävät kehitys- ja tuotantovaiheiden haasteita 3D-tulostuksen avulla ja välttävät näin monia ongelmia, joita tuotantoketjut ja suuremmat kilpailijat aiheuttavat. Tämä kehitys on olennaista, jos yritys haluaa skaalata toimintaansa ja parantaa osuuttaan markkinoilla.”
Uudenlaiseen tulostusteknologiaan, kuten 3D-tulostukseen, investointi on kannattavaa. 69 % PK-yrityksistä sanoo, että tulostukseen panostaminen on auttanut niitä hyödyntämään uusia mahdollisuuksia. 65 % uskoo, että tulostusteknologia auttaa yritystä selviämään asiakkaisiin ja toimittajiin liittyvistä haasteista. Lisäksi 71 % sanoo, että uudet investoinnit ovat parantaneet liiketoiminnan tehokkuutta.
Mills lisää: “3D-tulostus, tai lisäävä valmistus, kuten me täällä Ricohilla sanomme, vähentää tuotteiden valmistuksessa tarvittavien resurssien määrää, koska materiaalia menee minimaalisesti hukkaan. Teknologia sopii siis täydellisesti yrityksille, jotka välittävät ympäristöstä. Yhä useammat PK-yritykset pyrkivät lisäämään kilpailuetuaan 3D-tulostuksen ja muiden uusien tulostusteknologioiden avulla. Ne yritykset, jotka eivät pysy tässä kehityksessä mukana, saattavat hyvinkin jäädä jalkoihin.”
| Ricoh |
Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.
Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.
Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).
Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi
© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.
Lisätietoja:
Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi
Puh. 0207 370 300 (vaihde)
Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland
Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin
Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy