Evästekäytäntö

Ricoh hyödyntää evästeitä ja muita tiedonkeruuvälineitä tarjotakseen sinulle paremman käyttökokemuksen tällä sivustolla. Voit katsoa lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta ja tutustua evästeisiin tarkemmin täällä.

Lähes 90 % korkeakoulutuksen päätöksentekijöistä uskoo uuden tulostusteknologian tukevan olennaisesti oppimista ja elämäntaitoja

Ricoh Europe, Lontoo, 28.6. 2018 – Eurooppalaiset korkeakoulutuksen päätöksentekijät ovat havainneet, että uudenlaisella tulostusteknologialla on tärkeä asema koulujen opetussuunnitelmissa.

Ricoh Europen,tilaaman uuden tutkimuksen mukaan 88 % johtajista uskoo, että esimerkiksi digitaalisen valmistuksen ja 3D-tulostuksen kaltaisten teknologiainnovaatioiden kautta opitut taidot tukevat olennaisesti oppimista ja valmistavat opiskelijoita työmarkkinoiden vaatimuksiin.

David Mills, CEO Ricoh Europe, toteaa: “Digitaalinen valmistus ja 3D-tulostus tarjoavat mahdollisuuden ymmärtää ja selventää monimutkaisia käsitteitä todella monilla aloilla. Koneita hyödynnetään jatkuvasti uusin tavoin, joten kun opiskelijat pääsevät kehittämään teknisiä taitojaan jo opiskelujensa aikana, heillä on hyvät valmiudet pärjätä nykyajan työmarkkinoilla.”

Tekniset taidot ovat erityisen tärkeitä aloilla, joissa kehitetään paljon prototyyppejä ja suunnitelmia vaikkapa edistyneitä turbiineja ja monimutkaisia laiteosia varten. Hyviä esimerkkejä ovat tekstiiliala, lääketiede, autoala tai konetekniikka. 65 % tutkimuksen vastaajista raportoikin, että erityisesti tieteen ja teknologian opetuksessa hyödynnetään 3D-tulostusta entistä enemmän. 84 % koulutuslaitoksista pyrkiikin tukemaan tätä kehitystä, ja niissä on jo investoitu tai niissä aiotaan investoida seuraavan kahden vuoden sisällä valmistusteknologiaan, jonka avulla opiskelijat voivat edistää oppimistaan rakentamalla ja räätälöimällä erilaisia esineitä.

Oppilaitokset ovat myös huomanneet, että ne voivat tarjota uuden tulostusteknologian avulla räätälöityjä kursseja ja joustavia oppimismahdollisuuksia, jotka houkuttelevat monipuolisesti eri-ikäisiä ja -taustaisia opiskelijoita. 66 % vastaajista sanoo, että uuteen tulostusteknologiaan investointi tuo enemmän hakijoita ja parantaa tyytyväisyyttä oppilaitosta ja sen kurssitarjontaa kohtaan. Monet näistä helpottavat myös opiskelijoiden arkea tarjoamalla esimerkiksi räätälöityjä opetusmateriaaleja (48 %) ja mahdollisuutta tulostaa mistä vain (43 %).

Mills lisää: “Monissa Euroopan maissa peritään entistä suurempia lukukausimaksuja, ja tämä on muuttanut merkittävästi oppilaitosten roolia. Yliopistoilla ja korkeakouluilla on nykyään tarve toimia eräänlaisina palveluntarjoajina, ja niiden opiskelijat odottavat entistä laadukkaampaa opetusta ja helpompaa pääsyä materiaaleihin. Monipuolisemman kurssitarjonnan ja räätälöityjen opetussuunnitelmien toteuttaminen vaatii tuekseen entistä enemmän uudenlaista tulostusteknologiaa.”

Lue lisää osoitteesta at thoughtleadership.ricoh-europe.com/fi/.

Huomautus: Ricoh tilaamassa kvantitatiivisessa tutkimuksessa kysyttiin 787 eurooppalaisen korkeakoulutuksen päätöksentekijän näkemyksiä

| Tietoja Ricohista |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisten tekniikoiden ja palvelujen avulla, jotta ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin. Yli 80 vuoden ajan Ricoh on panostanut innovaatioihin ja on johtava dokumenttihallintaratkaisujen, IT-palveluiden, viestintäpalvelujen, kaupallisen ja teollisen painamisen, digitaalikameroiden ja teollisuusjärjestelmien toimittaja.

Tokiossa toimivan Ricoh-konsernin päätoimipaikka on noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2020 päättyneellä tilikaudella Ricoh-konsernin maailmanlaajuinen myynti oli 2 008 miljardia jeniä (noin 18,5 miljardia dollaria).’


Lisätietoja uutisesta:
Ricoh Finland,  Myynti ja Markkinointi
Puh. 0207 370 300 (vaihde)

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi 
Seuraa meitä LinkedInissä: http://www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland