Neljäsosa Euroopan PK-yrityksistä joutuu uudistamaan tarjontansa täysin viiden vuoden sisällä pysyäkseen toimintakykyisinä
10.12.2018

Neljäsosa Euroopan PK-yrityksistä joutuu uudistamaan tarjontansa täysin viiden vuoden sisällä pysyäkseen toimintakykyisinä

Yritysten innovointitarvetta ohjaa asiakkaiden vaatimus saada vastinetta rahoilleen, paljon valikoimaa ja laadukasta palvelua

Ricoh Europe, Lontoo, 10.12.2018 – Digitaalisen ajan asiakkaiden uudet vaatimukset pakottavat Euroopan PK-yrityksiä arvioimaan uudelleen koko tarjontaansa, jos ne haluavat pysyä toiminnassa. Ricoh Europen tilaamassa uudessa tutkimuksessa haastateltiin 3 300 PK-yritysjohtajaa 23 eri maasta. Neljäsosa (24 %) heistä ennustaa, että heidän yrityksessään myydään aivan erilaisia tuotteita ja palveluja tulevien viiden vuoden sisällä.

Asiakkaiden kasvavat odotukset ohjaavat muutosta vahvasti. 59 % PK-johtajista uskookin, että innovointiin on nyt panostettava. Johtajat arvioivat, että yrityksen tulevaisuuden takaaminen vaatii, että asiakkaille tarjotaan vastinetta rahalle, laajempaa valikoimaa sekä laadukkaampaa palvelua. 91 % johtajista uskookin, että yrityksen tuotteita ja palveluja on muutettava ainakin jonkin verran.

Teknologia nähdään merkittävänä innovointiin vaikuttavana tekijänä. 45 % PK-johtajista aikoo hyödyntää käytössään olevaa yritysdataa ja muokata valikoimaansa tämän analyysin pohjalta. Muutos ei kuitenkaan ole aivan helppoa. 59 % kaipaa edelleen parempaa työpaikkateknologiaa, 42 % tarvitsee helpompia rahoitusvaihtoehtoja, ja 39 % kokee monimutkaisen lainsäädännön aiheuttavan haasteita. 

David Mills, Ricoh Europen CEO sanoo: “Nykypäivän PK-yritysjohtajien on luovittava entistä epävarmemmilla vesillä. Tilanteessa on kuitenkin se hyvä puoli, että se pakottaa yrityksiä arvioimaan toimintansa suuntaa ja etsimään toimivampia tapoja lähestyä markkinoita. Erityisesti teknologiset edistysaskeleet antavat eväitä muutokseen monille eri sektoreille. Johtajat usein sanovat, että tuotteiden laadun parantaminen on olennaista, mutta kustannusten alentamisen ja tuotteiden nopean kehityksen ja julkistuksen arvoa ei tulisi myöskään unohtaa. Kun yritykset arvioivat tarjontaansa, niiden tulisikin miettiä, miten ne voivat toimia tehokkaammin löytääkseen oikean tasapainon näiden tekijöiden välillä.”

Beijer Ref on Italiassa toimiva kylmäalan yritys ja Ricohin asiakas. Sen Managing Director, Fabio Fogliani, uskoo, että asiakkaita voidaan houkutella ja palvella parhaiten panostamalla teknologiseen innovointiin.

Fogliani sanoo: “Innovointi tarjoaa mahdollisuuden saada tuotteemme nopeammin markkinoille. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme paras mahdollinen ratkaisu matalimpaan hintaan ja mahdollisimman nopeasti. Tekninen osaaminen on olennainen osa menestystämme. Mietimme jatkuvasti uusia liiketoimintatapoja ja omaperäisiä ratkaisuja vanhoihin haasteisiin. Jos haluamme myyntitiimimme esittelevän jotakin uskomatonta uutta tuotetta asiakkaillemme, varmistamme, että tuotteet ovat saatavilla heti sen jälkeen kun toimittajamme ovat tiedottaneet meitä niistä. Koska hyödynnämme teknologiaa uusin tavoin, pystymme ajattelemaan nopeasti ja edistämään innovatiivisia tuotteita yrityksessämme todella nopeasti – ennen kilpailijoitamme.”

Lue lisää osoitteesta at thoughtleadership.ricoh-europe.com/fi/

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy