Pienyritysten työntekijät pelkäävät jäävänsä paitsi hybridityömahdollisuudesta
27.05.2021

Pienyritysten työntekijät pelkäävät jäävänsä paitsi hybridityömahdollisuudesta

Kolme viidestä pienyritysten työntekijästä ennakoi työskentelevänsä pääosin toimistolla Covid-19-rajoitusten helpottumisen jälkeen, koska hallinto- ja paperipohjaisia prosesseja on paljon 

Small business workers fear missing out on the hybrid work opportunity
Ricoh Europe, Lontoo, 27.5.2021 – Pienyritysten työntekijät eri puolilla Eurooppaa pelkäävät, että heidän on pakko palata toimistolle, koska he eivät pysty keskittymään asiakaskokemukseen tai liiketoiminnan kasvattamiseen etätyötä tehdessään.

Ricoh Europen tänään julkaisemassa tutkimuksessa haastateltiin yli 1400 eurooppalaisten pienyritysten toimistotyöntekijää. Lähes kolme viidestä (58 %) ennakoi, että he työskentelevät pääosin toimistolla Covid-19-rajoitusten helpottamisen jälkeen. Samaan aikaan he ennakoivat esteitä ja pullonkauloja, jotka haittaavat työskentelyä dynaamisella tavalla, jonka alati muuttuvat asiakasvaatimukset tuovat mukanaan.

Lähes puolet (45 %) sanoo, että he olisivat tuottavampia, jos hallinnollista taakkaa olisi vähemmän. Hankalat ja perinteiset työskentelytavat estävät pienyrityksiä saavuttamasta vahvempaa tulosta, sillä henkilöstöllä on vähemmän tai rajoitetusti aikaa myydä tuotteita tai ehdottaa uusia liiketoimintamalleja. Samalla kun nämä mahdollisuudet menetetään, työntekijöiden luovuus, motivaatio ja työtyytyväisyys kärsivät työläiden ja arkipäiväisten tehtävien suorittamisesta.
Työntekijöiden työtaakka on keskeinen tekijä siihen, että toimistoon palaaminen koetaan tarpeelliseksi. Tätä tilannetta pahentaa työvälineiden puute, joilla voisi tukea korkean lisäarvon tehtäviä etätyön aikana, ja se ettei automatisoituihin prosesseihin ole panostettu riittävästi. Kaksi viidestä (40 %) työntekijästä kamppailee etätyön aikana saadakseen tietoja yrityksen järjestelmistä, joita he tarvitsevat tarjotakseen parempaa asiakaspalvelua, mikä rajoittaa nopeaa, kätevää ja henkilökohtaista palvelua, josta pienyritykset tunnetaan. Tämä voi olla suurten kilpailijoiden etu, joiden henkilökunnalla on tyypillisesti helposti käytettävissään asiakaskokemuksen optimoimiseksi tarvittavat tiedot. Puolet kyselyyn vastanneista (51 %) uskoo, että automatisoidut prosessit  ovat todellakin ratkaisu. Työkokemuksen parantamisen lisäksi tämä tukisi pyrkimyksiä pitää kiinni huippuosaajista, kuten myyjistä, jotka ovat usein yrityksen kasvot. Itse asiassa joka neljäs (25 %) harkitsee työpaikan vaihtoa jonnekin, jossa on paremmat edellytykset etätyöhön. Samalla keskeisten prosessien automatisointi tukisi pyrkimyksiä edistää asiakasuskollisuutta ja tehdä pienyrityksistä digitaalisesti osaavampia kokonaisuuksia.
Ricoh Europen toimitusjohtaja David Mills sanoo: "Pienillä yrityksillä ei välttämättä ole budjettia tai tarvetta teknisten järjestelmien täydelliseen uudistamiseen. Mutta vaatimattomillakin investoinneilla, kuten antamalla tiimeille mahdollisuus käyttää tiedostoja etänä, voi olla merkittäviä ja välittömiä vaikutuksia. Ilman omaa syytään monilla pienyrityksillä ei ole riittävästi tietämystä, jota tarvitaan prosessien tehokkaaseen automatisointiin, jotta niillä saavutettaisiin ratkaisevia kustannussäästöjä. Luotettavan tuen löytäminen tähän voisi muodostaa sen ratkaisevan hetken, jolloin luodaan perusta vakaalle jatkuvalle kasvulle digiaikaan."
Klikkaa tästä  ja tutustu siihen, miten Ricoh voi auttaa voimaannuttamaan työntekijöitäsi ja parantamaan asiakaskokemusta.

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy