Evästekäytäntö

Ricoh hyödyntää evästeitä ja muita tiedonkeruuvälineitä tarjotakseen sinulle paremman käyttökokemuksen tällä sivustolla. Voit katsoa lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta ja tutustua evästeisiin tarkemmin täällä.

Pienyritysten työntekijät pelkäävät jäävänsä paitsi hybridityömahdollisuudesta

Kolme viidestä pienyritysten työntekijästä ennakoi työskentelevänsä pääosin toimistolla Covid-19-rajoitusten helpottumisen jälkeen, koska hallinto- ja paperipohjaisia prosesseja on paljon 

Small business workers fear missing out on the hybrid work opportunity

Ricoh Europe, Lontoo, 27.5.2021 – Pienyritysten työntekijät eri puolilla Eurooppaa pelkäävät, että heidän on pakko palata toimistolle, koska he eivät pysty keskittymään asiakaskokemukseen tai liiketoiminnan kasvattamiseen etätyötä tehdessään.

Ricoh Europen tänään julkaisemassa tutkimuksessa haastateltiin yli 1400 eurooppalaisten pienyritysten toimistotyöntekijää. Lähes kolme viidestä (58 %) ennakoi, että he työskentelevät pääosin toimistolla Covid-19-rajoitusten helpottamisen jälkeen. Samaan aikaan he ennakoivat esteitä ja pullonkauloja, jotka haittaavat työskentelyä dynaamisella tavalla, jonka alati muuttuvat asiakasvaatimukset tuovat mukanaan.

Lähes puolet (45 %) sanoo, että he olisivat tuottavampia, jos hallinnollista taakkaa olisi vähemmän. Hankalat ja perinteiset työskentelytavat estävät pienyrityksiä saavuttamasta vahvempaa tulosta, sillä henkilöstöllä on vähemmän tai rajoitetusti aikaa myydä tuotteita tai ehdottaa uusia liiketoimintamalleja. Samalla kun nämä mahdollisuudet menetetään, työntekijöiden luovuus, motivaatio ja työtyytyväisyys kärsivät työläiden ja arkipäiväisten tehtävien suorittamisesta.

Työntekijöiden työtaakka on keskeinen tekijä siihen, että toimistoon palaaminen koetaan tarpeelliseksi. Tätä tilannetta pahentaa työvälineiden puute, joilla voisi tukea korkean lisäarvon tehtäviä etätyön aikana, ja se ettei automatisoituihin prosesseihin ole panostettu riittävästi. Kaksi viidestä (40 %) työntekijästä kamppailee etätyön aikana saadakseen tietoja yrityksen järjestelmistä, joita he tarvitsevat tarjotakseen parempaa asiakaspalvelua, mikä rajoittaa nopeaa, kätevää ja henkilökohtaista palvelua, josta pienyritykset tunnetaan. Tämä voi olla suurten kilpailijoiden etu, joiden henkilökunnalla on tyypillisesti helposti käytettävissään asiakaskokemuksen optimoimiseksi tarvittavat tiedot. Puolet kyselyyn vastanneista (51 %) uskoo, että automatisoidut prosessit  ovat todellakin ratkaisu. Työkokemuksen parantamisen lisäksi tämä tukisi pyrkimyksiä pitää kiinni huippuosaajista, kuten myyjistä, jotka ovat usein yrityksen kasvot. Itse asiassa joka neljäs (25 %) harkitsee työpaikan vaihtoa jonnekin, jossa on paremmat edellytykset etätyöhön. Samalla keskeisten prosessien automatisointi tukisi pyrkimyksiä edistää asiakasuskollisuutta ja tehdä pienyrityksistä digitaalisesti osaavampia kokonaisuuksia.

Ricoh Europen toimitusjohtaja David Mills sanoo: "Pienillä yrityksillä ei välttämättä ole budjettia tai tarvetta teknisten järjestelmien täydelliseen uudistamiseen. Mutta vaatimattomillakin investoinneilla, kuten antamalla tiimeille mahdollisuus käyttää tiedostoja etänä, voi olla merkittäviä ja välittömiä vaikutuksia. Ilman omaa syytään monilla pienyrityksillä ei ole riittävästi tietämystä, jota tarvitaan prosessien tehokkaaseen automatisointiin, jotta niillä saavutettaisiin ratkaisevia kustannussäästöjä. Luotettavan tuen löytäminen tähän voisi muodostaa sen ratkaisevan hetken, jolloin luodaan perusta vakaalle jatkuvalle kasvulle digiaikaan."

Klikkaa tästä  ja tutustu siihen, miten Ricoh voi auttaa voimaannuttamaan työntekijöitäsi ja parantamaan asiakaskokemusta.

| Tietoja Ricohista |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisten tekniikoiden ja palvelujen avulla, jotta ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin. Yli 80 vuoden ajan Ricoh on panostanut innovaatioihin ja on johtava dokumenttihallintaratkaisujen, IT-palveluiden, viestintäpalvelujen, kaupallisen ja teollisen painamisen, digitaalikameroiden ja teollisuusjärjestelmien toimittaja.

Tokiossa toimivan Ricoh-konsernin päätoimipaikka on noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2020 päättyneellä tilikaudella Ricoh-konsernin maailmanlaajuinen myynti oli 2 008 miljardia jeniä (noin 18,5 miljardia dollaria).’


Lisätietoja uutisesta:
Ricoh Finland,  Myynti ja Markkinointi
Puh. 0207 370 300 (vaihde)

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi 
Seuraa meitä LinkedInissä: http://www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland