Evästekäytäntö

Ricoh hyödyntää evästeitä ja muita tiedonkeruuvälineitä tarjotakseen sinulle paremman käyttökokemuksen tällä sivustolla. Voit katsoa lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta ja tutustua evästeisiin tarkemmin täällä.

Puolet johtajista uskoo PK-yrityksen olevan hengissä vuonna 2023 vain ketteryyden avulla

Tekniikkalähtöistä tuottavuutta ja innovointia pidetään kestävän menestyksen katalysaattoreina

Ricoh Europe, Lontoo, 14.2.2018 – Ketteryyden lisääminen on digitaalisia työympäristöjä hyödyntävien PK-yritysjohtajien tärkein tavoite. Uusimman Ricoh Europen teettämän tutkimuksen mukaan suurin osa (86 %) kyselyyn osallistuneista 1 608 PK-yritysjohtajasta panostaa vuonna 2018 aktiivisesti liiketoiminnan ketteryyden lisäämiseen. 

Puolet vastaajista (51 %) ottavat uutta tekniikkaa käyttöön reagoidakseen nopeasti trendeihin ja mahdollisuuksiin, ja 52 % uskoo yrityksen kaatuvan viiden vuoden kuluessa ilman ajanmukaisen työympäristötekniikan etuja.

PK-yritysten päätöksentekijät priorisoivat selvästi tekniikkaa, joka liittyy suoraan työntekijöiden tärkeimpiin tarpeisiin. He uskovat automaatiolla (72 %), datan analysoinnilla (64 %), dokumenttien hallinnalla (62 %) ja videokonferensseilla (56 %) olevan kaikkein positiivisin vaikutus liiketoimintaan.

Ricoh Europen varatoimitusjohtaja, konsernimarkkinointi, Javier Diez Aguirre: – Eurooppalaiset PK-yritykset ovat hyvin kunnianhimoisia. Haastavien markkinaolosuhteiden tuloksena yritysjohtajat ovat ymmärrettävästi innokkaita havaitsemaan uudet mahdollisuudet varhain ja hyötymään niistä mahdollisimman paljon. He tietävät, että on ehdottoman tärkeää pysyä ketteränä, jotta voi hyötyä markkinamuutoksista, ja että tekniikalla on erittäin arvokas rooli tässä suhteessa. Ketteryys on korkealla PK-yritysten prioriteettilistalla, eivätkä johtajat näe, että se koskisi vain suuria kilpailevia yrityksiä.

Älykkään työpaikkatekniikan tuottavuus- ja innovaatioetuja pidetään olennaisena menestystekijänä. Vastaajista 70 % sijoittaa tekniikan organisaation menestymiskyvyn ytimeen, mikä indikoi vahvaa uskoa digitaalisen työympäristön arvoon.

Diez-Aguirre lisää: – PK-johtajat eivät hämäänny virtuaalitodellisuuden ja lohkoketjun kaltaisten trendien hypetyksestä. He priorisoivat viisaasti investointeja työkaluihin, joilla on todellista vaikutusta tulokseen. Nyt on korkea aika pohtia, miten tekniikalla voi auttaa työntekijöitä toimimaan entistä fiksummin ja nopeammin ja lisäämään sitä kautta yrityksen ketteryyttä. Muuten voi käydä niin, ettei yritystä markkinan kehittyessä enää ole.



| Tietoja Ricohista |

Ricoh on toimisto- ja tuotantotulostusratkaisuihin, asiakirjahallintaan sekä IT- ja viestintäpalveluihin erikoistunut maailmanlaajuinen teknologiayritys. Ricoh on mullistanut ihmisten työskentelytapoja jo yli 80 vuoden ajan. Ricohin tunnuslause on imagine. change. Ricoh tarjoaa palveluja ja teknologiaa, jotka auttavat niin yrityksiä kuin yksilöitäkin innovoimaan uusia tehokkaampia työtapoja, toimimaan ympäristöystävällisemmin ja kasvattamaan liiketoimintaa.

Lisätietoja löydät osoitteesta www.ricoh.fi ja www.imaginechange.fi

Lisätietoja uutisesta

Ricoh Finland Oy
Anne Hernetkoski, Marketing Manager
Puh. 045 7734 7027

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi ja www.imaginechange.fi
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland
Seuraa meitä Twitterissä: www.twitter.com/ricohfin
Seuraa meitä LinkedInissä: http://www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy