Puolet johtajista uskoo PK-yrityksen olevan hengissä vuonna 2023 vain ketteryyden avulla
14.02.2018

Puolet johtajista uskoo PK-yrityksen olevan hengissä vuonna 2023 vain ketteryyden avulla

Tekniikkalähtöistä tuottavuutta ja innovointia pidetään kestävän menestyksen katalysaattoreina
Ricoh Europe, Lontoo, 14.2.2018 – Ketteryyden lisääminen on digitaalisia työympäristöjä hyödyntävien PK-yritysjohtajien tärkein tavoite. Uusimman Ricoh Europen teettämän tutkimuksen mukaan suurin osa (86 %) kyselyyn osallistuneista 1 608 PK-yritysjohtajasta panostaa vuonna 2018 aktiivisesti liiketoiminnan ketteryyden lisäämiseen. 

Puolet vastaajista (51 %) ottavat uutta tekniikkaa käyttöön reagoidakseen nopeasti trendeihin ja mahdollisuuksiin, ja 52 % uskoo yrityksen kaatuvan viiden vuoden kuluessa ilman ajanmukaisen työympäristötekniikan etuja.

PK-yritysten päätöksentekijät priorisoivat selvästi tekniikkaa, joka liittyy suoraan työntekijöiden tärkeimpiin tarpeisiin. He uskovat automaatiolla (72 %), datan analysoinnilla (64 %), dokumenttien hallinnalla (62 %) ja videokonferensseilla (56 %) olevan kaikkein positiivisin vaikutus liiketoimintaan.

Ricoh Europen varatoimitusjohtaja, konsernimarkkinointi, Javier Diez Aguirre: – Eurooppalaiset PK-yritykset ovat hyvin kunnianhimoisia. Haastavien markkinaolosuhteiden tuloksena yritysjohtajat ovat ymmärrettävästi innokkaita havaitsemaan uudet mahdollisuudet varhain ja hyötymään niistä mahdollisimman paljon. He tietävät, että on ehdottoman tärkeää pysyä ketteränä, jotta voi hyötyä markkinamuutoksista, ja että tekniikalla on erittäin arvokas rooli tässä suhteessa. Ketteryys on korkealla PK-yritysten prioriteettilistalla, eivätkä johtajat näe, että se koskisi vain suuria kilpailevia yrityksiä.

Älykkään työpaikkatekniikan tuottavuus- ja innovaatioetuja pidetään olennaisena menestystekijänä. Vastaajista 70 % sijoittaa tekniikan organisaation menestymiskyvyn ytimeen, mikä indikoi vahvaa uskoa digitaalisen työympäristön arvoon.

Diez-Aguirre lisää: – PK-johtajat eivät hämäänny virtuaalitodellisuuden ja lohkoketjun kaltaisten trendien hypetyksestä. He priorisoivat viisaasti investointeja työkaluihin, joilla on todellista vaikutusta tulokseen. Nyt on korkea aika pohtia, miten tekniikalla voi auttaa työntekijöitä toimimaan entistä fiksummin ja nopeammin ja lisäämään sitä kautta yrityksen ketteryyttä. Muuten voi käydä niin, ettei yritystä markkinan kehittyessä enää ole.


| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy