Rahoituslaitokset vastaavat asiakkaiden vaatimuksiin ja edistävät asiakasuskollisuutta tulostustekniikan avulla
14.08.2018

Rahoituslaitokset vastaavat asiakkaiden vaatimuksiin ja edistävät asiakasuskollisuutta tulostustekniikan avulla

72 % yrityksistä palkkaa uusia osaajia vastatakseen asiakkaiden muuttuviin odotuksiin

Ricoh Europe, Lontoo, 14.8.2018 – Räätälöinti, kustannusten leikkaaminen ja ympäristönäkökohdat edistävät uusien paino- ja tulostustekniikoiden käyttöönottoa Euroopan johtavissa rahoituspalveluissa.
Uuteen Euroopan kattavaan tutkimukseen osallistui 785 rahoitusalan ammattilaista. Tutkimuksen tilasi Ricoh Europe, ja sen mukaan 83 % vastaajista uskoo, että rahoitusalan suurin haaste on asiakkaiden paperittoman ja räätälöidyn asioinnin odotuksiin vastaaminen. Vastaajista 58 % on jo alkanut käyttää uusia tulostustekniikoita vastatakseen vaatimuksiin.

Ricoh Europen toimitusjohtaja David Mills:

– Rahoituspalveluala muuttuu. Haastajapankit ja startupit kilpailevat vakiintuneiden toimijoiden kanssa asiakkaista, minkä ansiosta alalla siirrytään kovaa vauhtia sähköisiin ratkaisuihin. Paperittomat toimintamallit ja uudet tulostustekniikat ovat tärkeitä ketteryyden kannalta, kun rahoitusorganisaatiot yrittävät pysyä mukana kilpailussa uusien käyttäjäystävällisten fintech-ratkaisujen rinnalla.

89 % rahoitusorganisaatioista uskoo pystyvänsä vastaamaan asiakkaiden vaatimuksiin paperittomasta laskutuksesta. Se ei ole välttämättä helppoa, koska asiakkailla on paljon vaatimuksia ja ne ovat entistä räätälöidympiä. 69 % on kokenut, että vanhemmat asiakkaat vastustavat siirtymistä paperittomaan laskutukseen.
Samoin kyky tallentaa asiakkaiden toiveita ja räätälöidä asiointia on oleellista asiakasuskollisuuden kannalta. Uusien tekniikoiden lisäksi 72 % palkkaa uusia osaajia ennakoidakseen ja palvellakseen paremmin asiakkaiden odotuksia. 51 % käyttää uusia tulostustekniikoita ympäristösyistä ja vähentääkseen hiilijalanjälkeään.

Mills jatkaa: 

– Rahoitusalan asiakkaat eivät tunnetusti halua vastaanottaa turhia tai ylimääräisiä viestejä. Uudet tekniikat auttavat organisaatioita virtaviivaistamaan pankkiprosessia, säästämään kustannuksissa ja palvelemaan koko ajan ekotietoisempia kuluttajia.

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh.fi/thoughtleadership.

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy