Ricoh Europen tutkimukseen osallistuneiden kuluttajien mukaan pienet brändit välittävät enemmän
22.06.2017

Ricoh Europen tutkimukseen osallistuneiden kuluttajien mukaan pienet brändit välittävät enemmän

Triple R
Menestykseen mielivien brändien tulee laittaa digitaalinen innovointi ensisijalle tietoturvaa heikentämättä.
Ricoh Europe, Lontoo, 22.6.2017 – Suurin osa eurooppalaisista kuluttajista (53 %) on sitä mieltä, että pienemmät brändit välittävät heidän tarpeistaan enemmän kuin suuret. Teknologia-asiantuntija Ricoh Europen teettämän tutkimuksen mukaan vain noin viidesosa (21 %) uskoo, että suuret brändit huomioivat kuluttajien tarpeet paremmin, vaikka suurilla yrityksillä onkin yleensä enemmän resursseja käytettävissä.

Euroopan komission1 mukaan Euroopan yrityksistä 99 % on pieniä ja keskisuuria (PK-yrityksiä), joten tutkimuksen tulokset avaavat huikeita mahdollisuuksia luoda asiakasuskollisuutta käyttämällä huippuasiakaspalvelua myyntivalttina. Kunnianhimoisten PK-yritysten kannattaa kuitenkin välttää yli-innokkuutta. Kuluttajista 61 % on sitä mieltä, että kaikkien brändien tulisi ilmoittaa selvästi, mitä tietoja kuluttajista kerätään viestinnän kohdentamista varten.

Ricoh Europen konsernimarkkinoinnin, vastuullisuuden ja ympäristövarojen toimitusjohtaja Javier Diez Aguirre kertoo: - Kuluttajilla on rajaton vapaus valita, missä ja miten he kuluttavat varojaan, ja eturivin brändit varmistavat, että heidän asiakkaansa tuntevat saavansa arvostusta. Pienet ja keskisuuret brändit ovat selvästi matkalla oikeaan suuntaan, mutta niiden tulee käyttää asiakaspalvelunsa laatua valttikorttina isompia kilpailijoita vastaan. Teknologiaa tulee ensinnäkin käyttää lisäämään tehokkuutta ja ripeyttä sekä lähentämään suhdetta asiakkaisiin.

Teknologian tehokkaampi käyttö asiakasviestinnässä on suuri etu. Vastaajista vain noin neljännes (27 %) ei ollut sitä mieltä, että parhaat brändit ovat kokoon katsomatta niitä, jotka hyödyntävät innovatiivista teknologiaa asiakasviestinnässään. Pienillä yrityksillä vaikuttaisi kuitenkin olevan vielä kurottavaa.

Diez-Aguirre lisää: - Teettämässämme keskisuuriin yrityksiin keskittyvässä tutkimuksessa selvisi, että yrityksistä vain 36 % uskoo asiakaspalvelunsa tehostuneen digitekniikan ansiosta. Yritystiedusteluun sijoittamisen on oltava Euroopan talouden keskipisteessä, jotta viestintää voitaisiin kohdentaa ja jotta samalla voitaisiin voittaa kuluttajien uskollisuus sekä suuremmat markkinaosuudet.

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.
1 Euroopan komissio - http://ec.europa.eu/growth/smes/business-friendly-environment/sme-definition_en
| Huomautus toimittajille |
Censuswide toteutti Ricohin rahoittaman tutkimuksen, joka kattoi 3 600 kuluttajaa 23 eri valtiossa Euroopassa ja Etelä-Afrikassa. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivisia ja kvalitatiivisia menetelmiä ja selvitettiin, millaista vuorovaikutusta kuluttajat toivovat brändeiltä asiakasketjun kaikissa vaiheissa. Ricoh on antanut ns. kolmen R:n luokituksen niille brändeille, jotka kuluttajien mielestä ylittävät kaikki odotukset kaikissa vaiheissa.

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy