Ricoh julistaa kesäkuun maailmanlaajuiseksi kestävän kehityksen toimintakuukaudeksi
31.05.2022

Ricoh julistaa kesäkuun maailmanlaajuiseksi kestävän kehityksen toimintakuukaudeksi

Työntekijät jakavat kestävän kehityksen tavoitteiden mukaista toimintaansa ja vahvistavat työn avulla saavuttamisen ja täyttymyksen tunnetta

TOKIO, 31.5.2022 – Ricoh on jälleen kerran julistanut kesäkuun "Global SDGs Action” -kuukaudeksi, kannustaakseen kaikkia Ricohin työntekijöitä pohtimaan omaa panostaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseksi, osallistumaan ympäristön ja muiden ihmisten hyvinvointia lisääviin toimiin ja saavuttamaan täyttymyksen tunteen työn avulla.

Kestävä kehitys on Ricohin johtamistavan ytimessä, pääpainona sosiaalisten kysymysten käsitteleminen ja ratkaiseminen. Ricoh uskoo, että tämä saavutetaan toteuttamalla useita strategisia aloitteita, joilla edistetään Ricohin panosta kestävän kehityksen tavoitteisiin. Osoittaakseen sitoutumisensa Ricoh toteuttaa "Ricoh Global SDGs Action 2022" -aktiviteetteja koko kesäkuun ajan. Jakamalla kertomuksia työntekijöiden pyrkimyksistä ratkaista sosiaalisia kysymyksiä Ricoh pyrkii syventämään keskinäistä ymmärrystä – ja kiitosta – jokaisen työntekijän ponnisteluista ja auttamaan työntekijöitä tuntemaan itsensä tyytyväiseksi työssään.

Ricoh declares June as Global SDGs Action Month

Edellisellä tilikaudella Global SDG -toimintakuukauden teemana oli "Kestävän kehityksen tavoitetoimien nopeuttaminen merkittävyyden perusteella." Ricoh-konsernin yritykset esittelivät tässä yhteydessä merkittävyyteen perustuvia yhteiskunnallisia toimiaan ja kestävän kehityksen tavoitteiden panostuksiaan ESG:n edistämistoimien vahvistamiseksi ja levittämiseksi edelleen.

Tänä vuonna toimintaa toteutetaan teemalla "Toiminta kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti saa työntekijät tuntemaan itsensä tyytyväisiksi ja ylpeiksi työstään".  Japanissa maaliskuussa 2022 tehdyssä työntekijäkyselyssä 93 % osallistujista vastasi myönteisesti ajatukseen, jonka mukaan pyrkimykset sosiaalisten kysymysten ratkaisemiseen liittyivät "tunteeseen, että olen tyytyväinen työhöni". Tällaisten myönteisten tunteiden pohjalta tämänvuotisten toimien tavoitteena on auttaa jokaista Ricoh-konsernin työntekijää ymmärtämään kollegoidensa SDG-pyrkimyksiä ja vahvistamaan saavuttamisen ja tyytyväisyyden tunteita työn avulla. 

Ricohin perusperiaatteet, "Kolmen rakkauden henki (rakasta lähimmäistäsi, rakasta maatasi ja rakasta työtäsi)," ovat sopusoinnussa sellaisen yhteiskuntakäsitteen kanssa, jossa ketään ei jätetä, mikä on yksi kestävän kehityksen tavoitteiden keskeisistä periaatteista. Ricoh uskoo, että jokaisen työntekijän on pohdittava, miten hänen työnsä edistää asiakkaita ja yhteiskuntaa kestävän kehityksen tavoitteiden perusteella, ja siirrettävä tämä tieto käytännön teoiksi. Ricoh jatkaa työtään sosiaalisten kysymysten ratkaisemiseksi liiketoimintansa kautta ja pyrkii toteuttamaan visionsa "Fulfillment through Work" vuoteen 2036 mennessä, jolloin Ricoh konserni täyttää 100 vuotta.

Tapahtuman pääkohdat

1.–30.6.2022

Teema: "Kestävän kehityksen tavoitteiden toiminta saa työntekijät tuntemaan itsensä tyytyväisiksi ja ylpeiksi työstään."

Maailmanlaajuiset yhteiset toimet:

  • Esitellään motivoituneiden ja aktiivisten Ricoh Groupin työntekijöiden kestävän kehityksen tavoitteita koskevat toimia
    Ricoh esittelee erilaisissa rooleissa työskentelevien työntekijöiden SDG- ja ESG-toimintaa ja kertoo, miten nämä toimet johtavat siihen, että työntekijät tuntevat olonsa tyytyväisiksi ja ylpeiksi työstään. Kaikki Ricoh-konsernin työntekijät voivat hyödyntää näitä aktiviteetteja vertailukohtana syventääkseen omaa ajatteluaan työn kautta saavutettavasta täyttymyksen tunteesta.
  • Valokuvakokoelma - Ota valokuvia intohimostasi työtä kohtaan
    Jokainen Ricoh -konsernin työntekijä ymmärtää kestävän kehityksen tavoitteisiin liittyvät ponnistelut ja löytää uudelleen saavutuksen ja täyttymyksen tunteen lähettämällä ja jakamalla valokuvia ja kommentteja, jotka symboloivat tätä uudelleen löytämistä.

Aktiviteetit kullakin alueella:

1. Japani

  • Seminaari asiantuntijoiden kanssa, jotka tukevat osallistavasti digiteknologian parissa työskenteleviä ihmisiä.
  • Intranet-videosarjaan "SDG-kurssit tutustuttavaksi vapaa-ajallasi" lisätään uutta sisältöä (jatkuu vuodesta 2020). 
  • Nopeutetaan kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamista laatimalla vuosittainen toimintasuunnitelma kullekin osastolle ja aloitetaan suunnitelman toteuttaminen (vain Ricoh Japani). 

2. Eurooppa

  • Työntekijät kertovat Ukrainan kriisistä kärsivien tukemisesta ja varojen keräämisestä.
  • Luodaan alueellinen varainkeruusivu, jolla työntekijät voivat lahjoittaa Punaiselle Ristille Ukrainan hyväksi.

3. Pohjois-Amerikka

  • Jaetaan kertomus Ricohin SDG- ja ESG-tuesta.
  • Myönnetään ensimmäisen "SDGs Spotlight Award", yrityksen sisäinen palkinto työntekijöille, jotka toimivat aktiivisesti yhteisöissään.
  • Esitellään SDG-toimenpiteitä Ricoh Pohjois-Amerikassa kesäkuussa järjestettävien lukuisten aktiviteettien kautta, kuten maailman ympäristöpäivän, Pride-kuukauden, Juneteenth-päivän (Yhdysvallat) ja alkuperäiskansojen kansallispäivän (Kanada) juhlallisuuksilla.

Aiheeseen liittyvää tietoa

Ricoh's approach to sustainability and the Sustainable Development Goals

Aiheeseen liittyvät uutiset

Ricoh declares June as Global SDGs Action Month

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy