Ricoh on saanut CDP:n tunnustuksen toimittajien sitoutumisen johtavasta yrityksestä jo kolmatta vuotta peräkkäin.
16.03.2023

Ricoh on saanut CDP:n tunnustuksen toimittajien sitoutumisen johtavasta yrityksestä jo kolmatta vuotta peräkkäin.

TOKIO, 16. maaliskuuta 2023 – Ricoh Company, Ltd. on jälleen kerran saanut arvosanan A osana CDP:n vuosittaista toimittajien sitoutumisarviointia (SER) ja sijoittunut CDP:n arvostettuun toimittajien sitoutumisarvioinnin johtoportaaseen kolmantena vuonna peräkkäin.

Ricoh recognised as Supplier Engagement Leader by CDP for third year running

CDP:n vuosittainen SER-arviointi on suunniteltu arvioimaan ja kannustamaan toimia, jotka koskevat yritysten toimitusketjun sitoutumista ilmastokysymyksiin CDP:n ilmastonmuutoskyselyn perusteella. CDP* juhlistaa toimittajien sitoutumista mittaavassa Supplier Engagement Leaderboardissa parhaiten arvioituja yrityksiä, joista Ricoh on 8 prosentin kärjessä (noin 650 arvioitua yritystä).

Ricohin tavoitteena on saavuttaa nollahiiliyhteiskunta vähentämällä kasvihuonekaasupäästöjä koko toimitusketjussa 40 prosenttia (hankinta-, käyttö- ja kuljetusluokat) vuoteen 2030 mennessä vuoteen 2015 verrattuna. SBT-aloite (SBTi) on sertifioinut tämän ympäristötavoitteen "1,5 °C:n tavoitteiksi". Sen lisäksi, että Ricoh edistää hiilidioksidipäästöjen vähentämisaloitteita konsernin sisällä, se järjestää myös tiedotustilaisuuksia toimittajille varmistaakseen, että ne täyttävät SBTi:n 2°C-kriteerien mukaiset kasvihuonekaasujen vähennystavoitteet. Vuonna 1994 perustetun Comet Circle -konseptin mukaisesti Ricoh on tarjonnut kierrätystuotteita hyödyntäen 3R-teknologiaansa (reduce, reuse, recycle) ja maailmanlaajuista keräysjärjestelmäänsä, jonka se on kehittänyt vuosien varrella. Näiden aloitteiden ohella Ricoh tunnustaa, että sen aktiivinen tuki toimittajien hiilidioksidipäästöjen vähentämistoimille ja tietojen julkistamiselle on kansainvälisesti arvostettua ja johti tähän tunnustukseen.

"Olemme erittäin ylpeitä siitä, että olemme vakaasti sitoutuneet saavuttamaan ESG-tavoitteet ja tukemaan toimittajia edistämään ympäristövastuullisuutta toiminnassaan", sanoi Mikako Suzuki, Corporate Officer ja Head of ESG Strategy Division, Ricoh Company, Ltd. "Ricoh tunnustaa ilmastonmuutoksen yhdeksi kriittisimmistä yhteiskunnallisista kysymyksistä ja edistää energiansäästötoimia ja uusiutuvan energian käyttöä omissa tiloissaan. Se kannustaa myös yhteistyökumppaneita ja asiakkaita yhteistyöhön nollahiiliyhteiskunnan toteuttamiseksi koko arvoketjussa."

*CDP on maailmanlaajuinen voittoa tavoittelematon järjestö, joka kannustaa yrityksiä ja hallituksia vähentämään kasvihuonekaasupäästöjään, turvaamaan vesivaroja ja suojelemaan metsiä. Vuonna 2022 yli 680 sijoittajaa, joilla on yli 130 biljoonan Yhdysvaltain dollarin omaisuuserät, ja 280 suurta ostajaa, joilla on 6,4 biljoonan Yhdysvaltain dollarin hankintamenot, pyysivät yrityksiä julkistamaan tietoja ympäristövaikutuksista, -riskeistä ja -mahdollisuuksista CDP:n alustan kautta, ja ennätykselliset yli 18 700 yritystä vastasi.

CDP:llä on maailman suurin ympäristötietokanta, ja CDP:n tuloksia käytetään laajalti ohjaamaan investointi- ja hankintapäätöksiä kohti hiilidioksidipäästötöntä, kestävää ja joustavaa taloutta. CDP on perustajajäsen Science Based Targets -aloitteessa, We Mean Business Coalition -koalitiossa, The Investor Agenda -aloitteessa ja Net Zero Asset Managers -aloitteessa.

Aiheeseen liittyvät linkit

CDP2022 Toimittajien sitoutuminen

TCFD:n viitekehykseen perustuva tietojen julkistaminen

Ricohin sitoutuminen yhteiskuntaan ja ESG-indeksiin sisällyttäminen ja tunnustaminen

The Comet Circle TM

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy