Tekniikan sivuuttaminen maksaa keskisuurelle yritykselle keskimäärin 13 miljoonaa euroa
24.08.2017

Tekniikan sivuuttaminen maksaa keskisuurelle yritykselle keskimäärin 13 miljoonaa euroa

Ricoh Europe, Lontoo, 24.8.2017 – Tekniikka-asiantuntija Ricoh Europen uusi tutkimus paljastaa, kuinka paljon keskisuuret eurooppalaiset yritykset menettävät tuloja jättämällä tekniikan hyödyntämättä. 

Isossa-Britanniassa, Saksassa, Italiassa, Ranskassa ja Espanjassa toimivien yritysten päättäjistä jopa 90 % ilmoittaa vähäisen tekniikan käytön tulonmenetyksen syyksi. Kukin yritys menettää tästä syystä keskimäärin 13 miljoonaa euroa.1
Kaiken kaikkiaan eurooppalaiset keskisuuret yritykset arvioivat menettävänsä keskimäärin 15 % tuloista, koska käytössä ei ole riittävää tekniikkaa. Tulonmenetysprosentti vaihteli kyselyyn osallistuneissa maissa seuraavasti:  

    Italia    18 %
    UK    15 %
    Saksa    18 %
    Ranska    11 %
    Espanja    13 % 

Pääsyy tekniikan huonoon käyttöön oli riittämätön käyttöönotto ja koulutus; 42 % vastaajista valitsi tämän olennaiseksi ongelmaksi. Lisäksi sanottiin, etteivät tekniikan toimittajat tarjoa oikeita tuotteita ja palveluita (33 %), ja suunnilleen sama määrä arveli, ettei tekninen osasto tunnistanut uusia, kiinnostavia tuotteita ja palveluja (32 %). 

Tekniikka itse ja sen asennus- sekä käyttötuki olivat selvästi olennaisia ongelmia, koska vain 12 % keskisuurista yrityksistä ilmoitti, ettei organisaatiolla ollut budjetissa varaa tekniikan käyttöönottoon. 

Ricoh Europen varatoimitusjohtaja, konsernimarkkinointi, Javier Diez Aguirre: – Tekniikan valtavasta valikoimasta huolimatta keskisuuret yritykset eivät tunne saavansa valinnoistaan lisäarvoa. Menestyksekäs liiketoiminta koostuu ehdottomasti entistä tehokkaammasta ja toimivammasta yhteistyöstä ja viestinnästä henkilöstön kesken. Tutkimuksemme osoittaa, että tekniikkateollisuuden velvollisuus on auttaa keskisuuria yrityksiä hyötymään tekniikasta täydellä teholla.

Keskisuurilla yrityksillä on aihetta iloon, koska 79 % saavuttaa tai ylittää myyntitavoitteet vuosipuoliskolla. Melkein kaikki kyselyyn osallistuneet yritykset arvioivat tekniikan vaikuttaneen niiden menestykseen. Entistä toimivampi henkilöstön välinen yhteistyö nostettiin menestyksen suurimmaksi syyksi (59 %), ja toinen syy oli tekniikan aikaan saama rahansäästö (53 %). 

Yritykset, jotka eivät saavuttaneet tavoitteitaan, sanoivat useimmin sen johtuvan makrotaloudellisesta tilanteesta (33 %).

Lisätietoja on osoitteessa www.ricoh-europe.com.  
1 Summa on laskettu seuraavalla kaavalla: 86,92 milj. euroa (keskim. vuotuinen liikevaihto) / 100 * 14,99 (arvioitu keskim. tekniikan käytön puutteesta johtuva tulonmenetys) = 13 miljoonaa euroa.

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy