Työntekijät näkevät digitalisoitumisen tuottavuuden parannuskeinona
05.09.2017

Työntekijät näkevät digitalisoitumisen tuottavuuden parannuskeinona

Yli kolmannes uskoo työnantajan liiketoiminnan kaatuvan viidessä vuodessa, ellei muutosta tapahdu. 
Ricoh Europe, Lontoo, 5.9.2017 – Työntekijät kaipaavan innovatiivista tekniikkaa ja digiratkaisuja tuottavuutensa lisäämiseksi, kertoo Ricoh Europen tilaama tutkimus osoitteessa

Kyselyyn osallistuneista eurooppalaisista työntekijöistä 3 600 eli 65 % sanoo automatiikan mahdollistavan entistä paremman tuottavuuden, ja 52 % uskoo keinoälyn vaikuttavan myönteisesti tehtäviinsä. 

Työntekijöiden mielestä päivittäin kuluu eniten aikaa hukkaan sähköpostin (41 %) ja kokousten (37 %) eikä niinkään työmatkojen vuoksi (29 %). Kuitenkin jopa 98 % uskoo uuden tekniikan auttavan hoitamaan työt entistä älykkäämmin. Tämä tarkoittaa tiedon entistä nopeampaa löytymistä (44 %), enemmän etätyömahdollisuuksia (42 %) ja vähemmän rutiinityötä (41 %).

Ricoh Europen varatoimitusjohtaja, konsernimarkkinointi, Javier Diez Aguirre: – Työntekijöiden vastaukset heijastelevat samoja makrotaloudellisia tuottavuusongelmia, jotka askarruttavat valtioitakin. Liian suuri osa työpäivästä kuluu tehtäviin ja prosesseihin, jotka voisi nopeuttaa tai automatisoida. Vapauttamalla työaikaa tekniikka antaa mahdollisuuden toimia entistä älykkäämmin ja keskittyä arvoa tuottavaan liiketoimintaan.

Työntekijöitä huolestuttaa, että yrityksille koituu ongelmia, jos tekniikkaan ei investoida. Kyselyyn osallistuneista 36 % uskoo työnantajan liiketoiminnan kaatuvan viidessä vuodessa, ellei tekniikkaan investoida. Kaiken lisäksi 46 % uskoo kilpailijoiden olevan jo tekniikassa edellä.

Tutkimus paljastaa myös, että työntekijät vaikuttavat uupuneen yritysjohdon jahkailuun. Heistä 72 % uskoo johdon ottavan käyttöön uutta tekniikkaa vain, jos se auttaa leikkaamaan kustannuksia, eikä työntekijöiden työn helpottamiseksi. 

Diez-Aguirre lisää: – Yritysten päättäjien kannattaa omaksua pitkän aikavälin holistinen katsantokanta ydinprosessien kustannuksiin. Investointien vähentäminen voi vapauttaa pääomaa lyhyellä aikavälillä, mutta tuottavuusparannuksilla tahkotaan voittoja tuleville vuosille.

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:

Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi

Puh. 0207 370 300 (vaihde)

info@ricoh.fi

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi

Kotisivut: www.ricoh.fi 

Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 

Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 

Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy