Evästekäytäntö

Ricoh hyödyntää evästeitä ja muita tiedonkeruuvälineitä tarjotakseen sinulle paremman käyttökokemuksen tällä sivustolla. Voit katsoa lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta ja tutustua evästeisiin tarkemmin täällä.

Yritysjohtajat pitävät tulostusta yhtenä kasvun ja innovaation tärkeimpänä strategisena voimavarana

Kaksi kolmasosaa yrityksistä uskoo jäävänsä jälkeen kilpailijoistaan vuoteen 2023 mennessä ilman uutta uranuurtavaa tulostustekniikkaa

Ricoh Europe, Lontoo, 25.5.2018 – Eurooppalaiset yritysjohtajat ovat todenneet uusien tulostustekniikoiden olevan avainasemassa mahdollistamassa ketteryyttä ja innovaatiota. Ricoh Europen teettämän uuden tutkimuksen mukaan suurin osa kyselyyn osallistuneista 3 150 päätöksentekijästä pitää uusiin tulostustekniikkoihin tehtyjen investointien keskeisinä taustatekijöinä hyötyjä, jotka liittyvät ketteryyteen (77 %) ja innovaatioihin (69 %).

Tulokset osoittavat, että uusista tulostusmenetelmistä on tullut ratkaiseva osa yritysjohtajien strategiasuunnittelua. Tutkimuksesta käy myös ilmi, että 69 prosenttia vastaajista uskoo tulostusmenetelmien synnyttävän lisätuloja ja 67 prosenttia uskoo niiden myös tarjoavan keinoja erottautua kilpailijoista. Yritysjohtajat ovat valmiita panostamaan asiaan myös rahallisesti: 51 prosenttia vastaajista on jo sijoittanut rahaa uusiin tulostusmenetelmiin ja 36 prosenttia aikoo tehdä niin seuraavan viiden vuoden aikana.

Ricoh Europen toimitusjohtaja David Mills: ”Hokema ’printti on kuollut’ on täysin väärässä. Uudet tulostustekniikat auttavat yrityksiä tekemään perustavanlaatuisia muutoksia toimintaansa. Terveydenhuollossa lääkealan yritykset valmistavat 3D-tulostettuja proteeseja, jotka on räätälöity yksittäisille potilaille. Kaupan alalla yritykset valmistavat kenkiä ja tulostavat kysynnän perusteella uniikkeja kuoseja vähentäen näin varastohävikkiä. Koulutuspuolella taas opiskelijat voivat ostaa yksilöityjä oppikirjoja, mikä vähentää kuluja ja parantaa oppimistuloksia.”

Yritykset asettavat tulostustekniikat etusijalle niissä toiminnoissa, joilla parannetaan suoraan asiakaskokemusta. Yritysjohtajat ovat tähän mennessä sijoittaneet eniten markkinoinnin (79 %) ja tuotekehityksen (79 %) osastoihin sekä tuotantoon (76 %). Samaan tapaan tarve nopeammalle tuotekehitykselle (80 %) ja tuotannon siirtämiselle lähemmäs loppukäyttäjää (69 %) ovat rohkaisseet investoimaan materiaaleja lisäävään valmistukseen vastauksena kuluttajien toiveisiin nopeasta ja yksilöllisestä palvelusta.

Mills jatkaa: ”Uudet tulostustekniikat antavat yrityksille mahdollisuuden syventää suhdettaan asiakkaisiin, vastata heidän odotuksiinsa nopeammin ja tarjota entistä henkilökohtaisempi asiakaskokemus. Kertoo paljon, että 78 prosenttia vastanneista pitää tulostusta avaintekijänä asiakkaan luottamuksen säilyttämisessä. Nämä tulokset osoittavat, että tulevaisuudessa yritysten on vaikeaa pysyä kilpailukykyisinä ilman tulostustekniikoiden mahdollistamaa dynaamista ja yksilöllistä lähestymistapaa.”

Lue lisää osoitteessa thoughtleadership.ricoh-europe.com/fi/.

| Tietoja Ricohista |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisten tekniikoiden ja palvelujen avulla, jotta ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin. Yli 80 vuoden ajan Ricoh on panostanut innovaatioihin ja on johtava dokumenttihallintaratkaisujen, IT-palveluiden, viestintäpalvelujen, kaupallisen ja teollisen painamisen, digitaalikameroiden ja teollisuusjärjestelmien toimittaja.

Tokiossa toimivan Ricoh-konsernin päätoimipaikka on noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2020 päättyneellä tilikaudella Ricoh-konsernin maailmanlaajuinen myynti oli 2 008 miljardia jeniä (noin 18,5 miljardia dollaria).’


Lisätietoja uutisesta:
Ricoh Finland Oy
Jarno Ahonen, Sales and Marketing Director 
Puh. 040 553 2161

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi 
Seuraa meitä LinkedInissä: http://www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland