Ricoh eService

Ricoh eService

FAQ-osio

FAQ-osio

Napsauttamalla kategorialinkkiä näet kaikki asiaan liittyvät FAQ-kysymykset.

Tarviketilaukset

Voinko muuttaa toimitusosoitetta tilatessani kulutustarvikkeita?

Kulutustarviketilauksen oletustoimitusosoite on laitteen ensisijainen osoite. Toimitusosoitteen rivejä 2 ja 3 voidaan muokata, jolloin se tallentuu laitteen oletustoimitusosoitteeksi e-Servicessä. Jos muutat toimitusosoitetta ja pyydät myöhemmin tämän laitteen osoitteenmuutosta kohdassa Omat laitteeni tai huoltopyynnön yhteydessä (jolloin osoite tarkistetaan), toimitusosoite ei päivity.

Miten teen tarviketilauksen?

Kirjaudu eService-palveluun ja napsauta etusivulla olevaa "Tarviketilaus"-linkkiä. Valitse sitten listalta laitteet, johon haluat tilata tarvikkeita ja seuraa ruudulla näkyviä ohjeita. Tilauksen vahvistusnumero näytetään. Huomaa, ettei tilausta voi yleisesti peruuttaa eikä siihen voi tehdä muutoksia sen lähettämisen jälkeen. 

Miten voin seurata tarviketilausta?

Kirjaudu eService-palveluun ja napsauta etusivulla olevaa "Omat laitteeni" -linkkiä. Valitse "Laitteen valinta" -luettelosta laite, jota tarviketilaus koskee. Napsauta sarjanumeroa ja mene "Tarviketilaukset"-osioon. Napsauta haluamasi tilausnumeron kohdalla "Tilauksen seuranta" -linkkiä nähdäksesi tilauksen tilan kuljetusyrityksen verkkosivustolla. Huomioi, että seuranta on saatavilla vasta kun tilaus on lähetetty.

Mittarilukemat

Miten lähetän useita mittarilukemia tiedoston lataustoiminnon avulla?

Voit ladata palveluun useiden lukemien tiedoston vain jos olet rekisteröity käyttäjä ja tämä toiminto on käytössä maassasi. Vain rekisteröityneet eService-käyttäjät voivat ladata palveluun useiden lukemien tiedoston. Jotta voit ladata eServiceen useiden lukemien tiedoston, kyseiselle laitteelle on otettava käyttöön sähköpostitse lähetettävät mittarilukemien muistutussähköpostit. Napsauta pyyntö-/muistutussähköpostissa olevaa useiden lukemien linkkiä tai pääsivulla olevaa "Useita lukemia" -linkkiä. Seuraa tämän jälkeen palvelun ohjeita.

Miten luen mittarilukeman?

Saat ohjeita mittarien lukemiseen osoitteesta https://kb.gsd.ricoh.com. Valitse malli ja syötä "meter readings" hakukenttään.Katso linkistä kohta "How to display or print the counter". Jos et edelleenkään löydä laitteen mittareita, ota yhteyttä paikalliseen asiakastukeen. Voit lähettää sähköpostia asiakastukeen "Ota yhteyttä" -osion kautta.

Kuinka lähetän mittarilukeman?

Kirjaudu eService-palveluun ja napsauta etusivulla olevaa "Mittarilukema"-linkkiä. Voit valita kaikki laitteet merkitsemällä listan yläosassa olevan "Valitse"-ruudun. Voit myös valita laite kerrallaan korostamalla haluamasi laitteen sarjanumeron ja merkitsemällä "Valitse"-ruudun. Napsauta sitten "Valitse tuote" ja seuraa ohjeita. Jatka seuraamalla opastusta ja kehotteita.

Oma tilini

Miten pääsen eService-sivuston FAQ-osioon?

FAQ-osio löytyy eServicen etusivulta. Näet kaikki usein kysytyt kysymykset napsauttamalla etusivun FAQ-linkkiä. Tällä sivulla näet usein kysytyt kysymykset kategorioittain. Napsauttamalla kategorialinkkiä näet kaikki asiaan liittyvät FAQ-kysymykset.

Miten muutan tilitietojani ja sähköpostivahvistusten asetuksia?

Muuta tilitietojasi kirjautumalla eService-palveluun ja napsauttamalla sivun yläosassa olevaa "Oma tilini" -linkkiä. Napsauta "Muokkaa tiliä" -painiketta ja päivitä haluamasi tiedot. Napsauta lopuksi "Päivitä"-painiketta.

Voiko oman tilin tiedoista muuttaa nimeä tai siviilisäätyä?

Kyllä, nimeä ja tai siviilisäätyä voi muuttaa avioliiton tai kirjoitusvirheiden vuoksi. Älä käytä ominaisuutta muihin tarkoituksiin.

Kirjautumistiedot

Miksi en voi kirjautua sisään?

Jos syötät käyttäjätunnuksesi tai salasanasi väärin, et voi kirjautua eService-sivustolle. Salasanakenttä erottaa isot ja pienet kirjaimet, joten varmista että kirjoitat salasanasi oikeankokoisilla kirjaimilla.

Miten vaihdan salasanani?

Vaihda salasana kirjautumalla eService-palveluun ja napsauttamalla etusivulla olevaa "Oma tilini" -linkkiä. Napsauta sitten "Vaihda salasana" -linkkiä. Syötä sekä nykyinen että uusi salasanasi ja napsauta "Päivitä". Näet vahvistussivun, kun salasana on vaihdettu.

Mitä teen, jos unohdan salasanani?

Jos olet unohtanut salasanasi, napsauta "Salasana unohtunut" -linkkiä eServicen julkisella etusivulla. Syötä käyttäjätunnuksesi ja vastaa kahteen turvakysymykseen. Jos vastaat turvakysymyksiin oikein, uusi salasana lähetetään rekisteröityihin sähköpostiosoitteisiin. Voit vaihtaa salasanan kirjautumisen jälkeen kohdasta "Oma tilini".

Mitä teen, jos unohdan käyttäjätunnukseni?

Jos olet unohtanut käyttäjätunnuksesi, napsauta "Käyttäjätunnus unohtunut?" -linkkiä eServicen julkisella etusivulla. Sinua pyydetään syöttämään etunimesi, sukunimesi ja sähköpostiosoite, jolla rekisteröidyit. Jos syötät nämä tiedot oikein, käyttäjätunnus lähetetään rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseesi..

Huoltokutsu

Huoltopyynnöt

Voit peruuttaa huoltopyynnön soittamalla paikalliseen asiakastukeen: 
Ricoh Itävalta: +43 (0) 5 74 264 6000 
Ricoh Belgia: +32 (0)2 5582600 
Ricoh Tanska: +45 43666940 
Ricoh Suomi: 0203 83888 
Ricoh Ranska: 0 892 012012  
Ricoh Saksa: +49 (0) 511 6742 4000  
Ricoh Unkari: +36 23 806 800 
Ricoh Irlanti: 1890202900 
Ricoh Italia: 848000994 - 8 
Ricoh Luxemburg: 335887 
Ricoh Alankomaat: +31 (0)73 645 1333 
Ricoh Norja: +47 22587800 
Ricoh Puola: 801 399 007 
Ricoh Portugali: 808203002 
Ricoh Etelä-Afrikka: 27117235444 
Ricoh Espanja: 902.700.000 
Ricoh Ruotsi: 020-734734 
Ricoh Sveitsi: 0844 802 002 
Ricoh Iso-Britannia: 0330 123 0311 
Ricoh Turkki: +90 212 370 96 00

Voinko muuttaa huoltoosoitetta huoltopyynnön luonnin aikana?

Huoltoosoitetteen voi muuttaa huoltopyynnön luonnin aikana. Voit valita, onko muutos pysyvä vai tilapäinen ja vain kyseistä huoltopyyntöä koskeva. Jos merkitset osoitemuutoksen pysyväksi, uutta osoitetta käytetään tässä huoltopyynnössä ja muutos ilmoitetaan Ricohille. Ricohin on validoitava pysyvät osoitemuutospyynnöt. Huoltopyynnön oletusosoitteena näkyvä asennusosoite päivitetään vasta tämän jälkeen pysyvästi eServiceen. Jos tälle tilille/tähän sijaintiin on merkitty muita laitteita, niiden kaikkien osoite muutetaan.

Miten lähetän huoltopyynnön?

Kirjaudu eService-palveluun ja napsauta etusivulla olevaa "Huoltopyyntö"-linkkiä. Valitse sitten listalta laite, johon haluat tilata huoltopyynnön ja seuraa ruudulla näkyviä ohjeita. Voit tässä vaiheessa yrittää ratkaista ongelman "Knowledge Base" -linkistä löytyvien ohjeiden avulla.

Voinko päivittää huoltopyyntöä sen lähettämisen jälkeen?

Kyllä, avointa huoltopyyntöä voi päivittää, jos huoltoedustajaa ei ole vielä ehditty lähettämään. Jos yrität avata uuden huoltopyynnön, vaikka toinen pyyntö on vielä auki, näet viestin, joka sisältää aiemman huoltopyynnön numeron linkkinä. Napsauta linkkiä. Voit päivittää pyyntöä, jos näet "Päivitä"-painikkeen. Pääset lisäämään tekstiä painamalla painiketta. Ricohille lähetetään ilmoitus, joka näyttää päivityksen.

Miten voin seurata huoltopyyntöä?

Kirjaudu eService-palveluun ja napsauta etusivulla olevaa "Omat laitteeni" -linkkiä. Valitse "Laitteen valinta" -luettelosta laite, jota huoltopyyntö koskee. Napsauta sarjanumeroa ja mene "Huoltopyynnöt"-osioon. Näet vierittämällä kaikki huoltopyynnölle luodut toiminnot ja lisäksi pyynnön tilan. Paikan päällä tehtävällä huollolla voi muun muassa olla seuraavia tiloja: 
 
'Aika varataan pian' – pyyntö on rekisteröity ja annetaan pian huoltoedustajalle. 
'Lähetetty' – huoltoedustaja on valittu   
'Matkalla' – huoltoedustaja on matkalla 
'Paikan päällä' – huoltoedustaja on saapunut paikan päälle

Laitteen rekisteröinti

Miten rekisteröin monta samassa paikassa sijaitsevaa laitetta?

Voit rekisteröidä monta samassa paikassa sijaitsevaa laitetta rekisteröimällä yhden ja seuraamalla ohjeita, jotka kertovat, miten rekisteröidään muita samassa paikassa sijaitsevia vielä rekisteröimättömiä laitteita. Kaikki tunnistetut sarjanumerot valitaan oletusarvoisesti, mutta voit poistaa valinnat niistä laitteista, joita et halua vielä rekisteröidä. Varmistussähköpostiosoite ja mittarinluvun muistutusvalinta ovat oletusarvoisesti samat kuin ensimmäisellä rekisteröimälläsi laitteella. Voit muokata varmistussähköpostiosoitetta, mittariluvun muistutusvalintoja ja laitteen kutsumanimeä tämän listan avulla. Voit myös muokata niitä myöhemmin Omat laitteeni -osiossa. Useamman samassa paikassa sijaitsevan laitteen rekisteröinti käsitellään hyväksyntäprosessissamme. Yleensä laitteet rekisteröidään eService-tilillesi kahden työpäivän kuluessa.

Mitä "Laitteen nimi" tarkoittaa?

Kun rekisteröit laitteen, voit halutessasi antaa sille laitenimen. Nimi voi olla mikä tahansa, ja sen tarkoitus on auttaa löytämään laite helpommin. Esim. "pohjakerroksen väritulostin".

Miten rekisteröin laitteeni eService-palveluun?

Tarvitset laitteen sarjanumeron ja sen sijaintipaikan postinumeron. Sarjanumero löytyy laitteen etupuolella olevasta tarrasta. Kirjaudu eService-palveluun ja napsauta etusivulla olevaa "Rekisteröi uusi laite"-linkkiä ja seuraa ruudulla näkyviä ohjeita. Jos sarjanumero tai postinumero on syötetty väärin tai jos saat jonkin ilmoituksen, et voi jatkaa rekisteröimistä, ja sinua pyydetään ottamaan yhteys asiakastukeen.

Miten rekisteröin useita laitteita?

Jos haluat rekisteröidä eService-sivustolle vähintään 10 laitetta, lähetä sähköpostia maasi asiakaspalveluun. Ilmoita viestissäsi käyttäjätunnuksesi (kirjautumisnimi), jolle laitteet rekisteröidään, sekä tilisi numero tai lista sarjanumeroita. Asiakaspalvelun sähköpostiosoitteet:  
Ricoh Itävalta: kundendienst@ricoh.at 
Ricoh Belgia: eservices@ricoh.be 
Ricoh Tanska: order@ricoh.dk 
Ricoh Suomi: service@ricoh.fi 
Ricoh Ranska: demande.internet@ricoh.fr 
Ricoh Saksa: eService@service.ricoh.de 
Ricoh Unkari: szerviz@ricoh.hu 
Ricoh Irlanti: eservice@ricoh.ie 
Ricoh Italia: supporto.eservice@ricoh.it 
Ricoh Luxemburg: support@ricoh.lu 
Ricoh Alankomaat: customer.control@ricoh.nl 
Ricoh Norja: kundesenter@ricoh.no 
Ricoh Puola: service@ricoh.pl 
Ricoh Portugali: eservice@ricoh.pt 
Ricoh Etelä-Afrikka: eservice@ricoh.co.za 
Ricoh Espanja: cac@ricoh.es 
Ricoh Ruotsi: kundservice@ricoh.se 
Ricoh Sveitsi: servicedesk_eservice@ricoh.ch 
Ricoh Iso-Britannia: eservice@ricoh.co.uk 
Ricoh Turkki: servis@ricoh.com.tr

Pikahaku

Miten käytän pikahakua?

Pikahaku-valintaa voi käyttää vain pääsivulla kun olet kirjautunut sovellukseen. Voit hakea kolmella hakuehdolla:  
 
  1. Sarjanumero: Anna laitteen koko sarjanumero ja napsauta Aloita. Sarjanumeron tulee jo olla rekisteröity eService-tilillesi. Sinut ohjataan tämän sarjanumeron Omat laitteeni -sivulle. Omat laitteeni -sivulla näet aikaisemmat huoltopyynnöt, tarviketilaukset, mittarinluvut ja voit luoda uusia huoltopyyntöjä, tarviketilauksia ja lisätä mittarilukemia valituille sarjanumeroille.
  2. Huoltopyyntö: Valitse Huoltopyyntö avattavasta valikosta, anna koko huoltopyyntönumero ja napsauta Aloita. Voit hakea huoltopyyntöjä vain sarjanumeroilta, jotka on jo rekisteröity eService-tilillesi. Näet huoltopyynnön tiedot, ja voit luoda niiden  avulla voit uuden huoltopyynnön.  
  3. Tarviketilaus: Valitse Tarviketilaus avattavasta valikosta, anna koko tarviketilausnumero ja napsauta Aloita. Voit hakea tarviketilauksia vain sarjanumeroilta, jotka on jo rekisteröity eService-tilillesi. Näet tarviketilauksen tiedot, ja voit luoda niiden avulla uuden tilauksen.

Omat laitteeni

Miten poistan minulle rekisteröidyn laitteen?

Voit poistaa yhden tai useamman laitteen profiilistasi valitsemalla Poista laitteita -valinnan kohdasta Omat laitteet. Napsauta kohdetta (merkitse ruutu), jonka haluat poistaa. Voit valita kaikki nykyisellä sivulla näkyvät laitteet. Huomaa, että jos olet rekisteröinyt yli 10 laitetta ja haluat vielä poistaaolaitteiden valintoja muilla sivuilla, sinun täytyy siirtyä haluamillesi sivuille ja valita laitteet näiltä sivuilta. Kun laite on poistettu, se ja sen historia eivät enää näy profiilissasi. Et enää saa tuotteen mittarilukemien muistutuksia. Laitteen poistaminen eService-tililtäsi ei tarkoita laitteen poistoa mistään sopimuksesta tai laskutuksesta.

Miten voin muuttaa laitteen osoiteen?

Voit pyytää muuttamaan osoitteen, jossa laite sijaitsee. Sinulta kysytään muutoksen syytä, ja saadessaan pyynnön Ricohin on tarkistettava muutos. eServicessä oleva osoite päivitetään pysyvästi vasta tämän jälkeen. Jos tälle tilille/tähän sijaintiin on merkitty muita laitteita, niiden kaikkien osoite muutetaan.