homeback to menu
Yleiskatsaus

Johda työn muutosta

Teknologia muuttaa tapaamme työskennellä. Me Ricohilla varmistamme, että muutos on myönteinen tiimillesi ja yrityksellesi. Ohjaamme sinut digimatkasi jokaisen vaiheen läpi ja varmistamme saumattoman siirtymisen täysin digitaaliseen työtilaan.
Tutustu kaikkiin liiketoimintaratkaisuihimme
Ricohin yritysratkaisut
Digitaalinen työtila

Pääsy kaikkialla

Hybridi- ja on-the-go-kokoonpanot muokkaavat tulevaisuuttamme. Meillä on kokonaisvaltainen lähestymistapa digitaalisten työtilojesi suunnitteluun, integrointiin ja tukemiseen. Samalla edistämme työntekijöiden sitoutumista ja autamme sinua saavuttamaan uusia tavoitteita.
Tutustu kaikkiin digitaalisiin työtilaratkaisuihimme
Liiketoimintaprosessien hallinta

Synkronoitu menestykseen

Manuaalisten tehtävien ei enää tarvitse pidätellä henkilökuntaa. Optimoimme liiketoimintaprosessisi, jotta henkilöstösi pystyy tekemään enemmän. Tarjoamme teknologiaa, asiantuntemusta ja tukea prosessien sujuvoittamiseen ja yksinkertaistamiseen koko organisaatiossasi
Tutustu kaikkiin liiketoimintaratkaisuihimme
Pilvi ja infrastruktuuri

Kovaa ja korkealta

Pilven täyden arvon hyödyntäminen vaatii oikean roadmapin ja tiimin sen toteuttamiseen. Tarjoamme pilviratkaisuja ja asiantuntemusta, jotka tekevät yrityksesi toiminnasta ketterämpää, kustannustehokkaampaa ja turvallisempaa samalla kun panostamme seuraavan sukupolven innovaatioihin.
Tutustu kaikkiin pilvi- ja infrastruktuuriratkaisuihimme
Kyberturvallisuus

Ei enää riskialtista liiketoimintaa

Internet-yhteensopivat laitteet luovat uusia mahdollisuuksia kyberhyökkäyksille ja muille haavoittuvuuksille. Autamme sinua puolustautumaan kyberrikollisuutta vastaan älykkäillä kyberturvallisuuspalveluilla ja -ratkaisuilla, jotka suojaavat ydinliiketoimintaasi.
Tutustu kaikkiin kyberturvallisuusratkaisuihimme
Digitaalinen kokemus

Kokemuksen uusi taso

Erinomainen asiakaskokemus alkaa erinomaisesta työntekijäkokemuksesta. Asiantunteva datatieteiden ja kehittäjien tiimimme auttaa sinua ylittämään asiakkaiden odotukset kaikissa kosketuspisteissä. Suunnittelemme, rakennamme, toteutamme ja huollamme ratkaisuja, jotka antavat työntekijöillesi kaiken mitä he tarvitsevat tehdäkseen asiakkaisiin tehokkaan ja kestävän vaikutuksen.
Digitaalisen kokemuksen parantaminen
Graafinen viestintä

Varmista loistava tulevaisuus

Tulostuksen mahdollisuudet ovat rajattomat. Me Ricohilla autamme sinua kehittämään liiketoimintaasi, lisäämään digitaalisia toimintoja ja toimimaan vastuullisesti. Tarjoamme laitteisto-, ohjelmisto- ja palveluratkaisuja, jotka tuovat ammattitulostukseen täysin uusia mahdollisuuksia.
Tutustu kaikkiin graafisen viestinnän ratkaisuihimme
Graafinen viestintä
Toimistotuotteet ja ohjelmistot

Luokkansa parasta laatua

Ricoh tunnetaan hyvin korkealaatuisista tulostimista, digitaalisista monistuskoneista ja monitoimitulostimista/skannereista/kopiokoneista. Voit valita malleista ja ominaisuuksista mm. nopeuden, koon ja ominaisuuksien perusteella ne, jotka sopivat parhaiten työryhmällesi, toimistollesi tai luokkahuoneeseesi.
Kaikki toimistotuotteemme ja ohjelmistomme
Yleiskatsaus

Kaikki resurssit yhdestä paikasta

Kaikki tarvitsemasi tuote- ja palvelutuki yhdessä paikassa. Tarjoamme tukea, neuvoja ja ratkaisuja yrityksesi toimintaan.
Pysy ajan tasalla
News and events from Ricoh
Yritys

Keitä olemme ja mitä teemme

Ricohilla me pyrimme aina kuuntelemaan asiakkaitamme ja tarjoamaan innovatiivisia ratkaisuja, tuotteita ja palveluita, jotka vastaavat liiketoimintatavoitteitasi. Pyrimme myös luomaan lisäarvoa palveluillesi ja tuotteillesi. Sopeudumme helposti muuttuviin liiketoimintaympäristöihin.
Lisätietoja Ricohista
Yleiskatsaus

Haluamme kuulla sinusta

Jos haluat tietää lisää ratkaisujemme kustannuksista tai tuotteistamme, tarvitset apua tilisi hallinnassa tai tuotteidemme käytössä tai sinulla on muita tukikysymyksiä, ota yhteyttä. Tiimimme on valmiina auttamaan.
Ota yhteyttä
Asiakkaiden ja työntekijöiden sitouttaminen
Yleiskatsaus

Auttaa pysymään askeleen edellä

Tutustu viimeisimpiin ajatuksiimme siitä, mikä on tärkeintä nykyisissä liiketoimintaratkaisuissa.
Tutustu uusimpiin oivalluksiimme
Ricoh Insights - Overview
Evästekäytäntö

Ricoh hyödyntää evästeitä ja muita tiedonkeruuvälineitä tarjotakseen sinulle paremman käyttökokemuksen tällä sivustolla. Voit katsoa lisätietoja näiden asetusten muuttamisesta ja tutustua evästeisiin tarkemmin täällä.

Eurooppalaiset työnantajat menettävät mahdollisuuden automatisoida hybridityön prosesseja

Vain yhdellä kymmenestä toimistotyöntekijästä on käytössään automaatiotyökaluja työnkulkujen virtaviivaistamiseksi


Ricoh Europe, Lontoo, 27.4.2022 –Tänään julkaistu uusi tutkimus osoittaa, että työnantajat eivät käytä tilaisuutta automatisoida työnkulkuja ja päivittää toimistotiloja osana hybridityöstrategioitaan – vaikka työntekijät toivovat manuaalisten prosessien digitalisointia. 

Opiniumin Ricoh Europen toimeksiannosta tekemässä tutkimuksessa haastateltiin 3 000 toimistotyöntekijää Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Alankomaissa ja Espanjassa. Tutkimuksessa todettiin, että suurin osa eurooppalaisista työntekijöistä uskoo nyt, että prosessien digitalisointi parantaa heidän työtään, sillä hallinnollinen työtaakka, toimistovarausjärjestelmien puute ja riittämätön työnkulkutekniikka haittaavat työntekijöiden kokemusta.

Tällä hetkellä vain 11 prosentilla toimistotyöntekijöistä on käytössään työnkulun automatisointityökaluja, kun taas kaksi viidesosaa (44 %) ilmoittaa, että heidän yrityksensä ei ole investoinut tehtävien tai prosessien automatisointiin tarkoitettuihin työkaluihin viimeisen vuoden aikana. Tämä siitäkin huolimatta, että suurin osa (69 %) sanoo prosessien automatisoinnin parantavan heidän työtään, mikä merkitsee muutosta työpaikan digitalisointia kohtaan ennen pandemiaa vallinneeseen epäilevämpään asenteeseen. 

Hybridityö tarjoaa työnantajille merkittävän mahdollisuuden parantaa työntekijäkokemusta ja tuottavuutta automatisoimalla työläitä ja päivittäin toistuvia tehtäviä ja prosesseja. Heillä on kuitenkin vaara jäädä paitsi hyödyistä, jos he eivät ota käyttöön työkaluja ja toimintatapoja, jotka voivat tehdä hybridityöskentelystä menestyksekästä ja vastaavat työntekijöiden tarpeita.

Lähes puolet työntekijöistä (49 %) sanoo, että he olisivat tuottavampia, jos heidän hallinnollinen taakkansa ei olisi niin suuri. Silti kaksi viidesosaa (42 %) on hämmentynyt niiden teknologia-alustojen määrästä, joita heidän odotetaan käyttävän. He sanovat, että nämä lisätyökalut lisäävät heidän työtaakkaansa sen sijaan, että ne tehostaisivat sitä. Tämä korostaa työnantajien tarvetta omaksua konsultoiva lähestymistapa harkitessaan työntekijöilleen parhaiten sopivaa teknologiaa ja järjestelmiä. Alustojen ylikuormitus voi pian turhauttaa osaajia ja saada heidät etsimään mahdollisuuksia muualta.

Työpaikan digitalisointi

Työnantajat yrittävät kannustaa työntekijöitä palaamaan takaisin toimistoon, joten prosessien luominen tämän siirtymän helpottamiseksi on elintärkeää. Kuitenkin yli puolet eurooppalaisista toimistotyöntekijöistä (54 %) on sitä mieltä, että työpöytä- ja huonevarausjärjestelmiin sijoitetut summat eivät ole muuttuneet. Koska monet yritykset pyrkivät pienentämään toimistojalanjälkeään, työpöytävarauksen puute tai monimutkainen varausprosessi voi tarkoittaa sitä, että työntekijät saapuvat toimistoon ilman asianmukaista työtilaa. Tämä luonnollisesti lisäähuonoa kokemusta ja vähentää halua palata fyysiseen työpaikkaan. 

Ricoh Europen Nicola Downing, CEO lisää: "Menneitä ovat ne ajat, jolloin työntekijät olivat huolissaan siitä, että heidän roolinsa "korvataan" automaatiolla. Kun teknologia ja automaatio otetaan tehokkaasti käyttöön, niiden nähdään vapauttavan aikaa arvokkaampiin tehtäviin. Jos työnantajat eivät onnistu sisällyttämään automaatiota pitkän aikavälin hybridityöstrategioihinsa, he saattavat menettää tärkeän tilaisuuden parantaa toimintoja ja samalla lisätä työmoraalia ja tuottavuutta koko henkilöstössä."

Lisätietoja saat osoitteesta www.ricoh-europe.com

| Ricoh |

Ricoh tukee digitaalisia työpaikkoja innovatiivisilla teknologioilla ja palveluilla, joiden avulla ihmiset voivat työskennellä älykkäämmin missä tahansa.

Ricoh on 85-vuotisen historiansa aikana kasvattamansa tietämyksen ja organisaatiokyvykkyytensä ansiosta johtava digitaalisten palvelujen ja tiedonhallinnan sekä tulostus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja, joka on suunniteltu tukemaan digitaalista muutosta ja optimoimaan liiketoiminnan suorituskykyä.

Ricoh Groupin pääkonttori sijaitsee Tokiossa, ja sillä on merkittäviä toimintoja ympäri maailmaa, ja sen tuotteet ja palvelut tavoittavat asiakkaita noin 200 maassa ja alueella. Maaliskuussa 2022 päättyneellä tilikaudella Ricoh Groupin maailmanlaajuinen myynti oli 1 758 miljardia jeniä (noin 14,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria).

Lisätietoja osoitteessa www.ricoh-europe.com ja www.ricoh.fi

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki viitatut tuotenimet ovat vastaavien yritysten tavaramerkkejä.

Lisätietoja:
Ricoh Finland, Myynti ja Markkinointi
Puh. 0207 370 300 (vaihde)

Sähköposti: markkinointi@ricoh.fi
Kotisivut: www.ricoh.fi 
Seuraa meitä Facebookissa: www.facebook.com/ricohfinland 
Seuraa meitä Twitterissä: https://twitter.com/ricohfin 
Seuraa meitä LinkedInissä: www.linkedin.com/company/ricoh-finland-oy