Invoicing Services
Ricohin laskutuspalvelut on suunniteltu organisaatioille, jotka haluavat optimoida kirjanpitotoimintonsa. Palvelun avulla voit siirtää asiakkaasi ja alihankkijasi omaan tahtiisi paperipohjaisesta laskutuksesta toimivampaan ja kustannustehokkaampaan sähköiseen laskutusprosessiin.
Paperipohjainen laskutus on hintavaa sekä siihen kuluvan tulevien ja lähtevien laskujen käsittelyajan että siihen liittyvien materiaalikustannusten suhteen. Sähköinen laskutus on helpommin seurattavissa, manuaalista prosessia vähemmän altis virheille ja tarjoaa toimintaan kattavan näkymän, jonka avulla on helppo vastata kyselyihin ja hallinnollisiin pyyntöihin.
Autamme sinua kehittämään laskutuskäytäntöjäsi organisaatiollesi, asiakkaillesi ja alihankkijoillesi sopivalla nopeudella. Jotkut asiakkaat saattavat esimerkiksi edelleen tarvita paperipohjaisen laskun omien kirjanpitotapojensa johdosta, ja ratkaisumme on helposti räätälöitävissä tällaisten tarpeiden ympärille.
Pilvipohjainen palvelumme tarjoaa sinulle mahdollisuuden hallita laskujesi maksamista ja hyväksyntäprosesseja mistä tahansa, ja siihen sisältyy sekä ostoihin että myyntiin liittyvät ratkaisut. Kumpikin joustaa ja skaalautuu vastaamaan muuttuvia tarpeita ja niitä hallitaan SaaS-palvelumallin mukaisesti, jolloin voit helposti hallita kulujasi.
- Tärkeimmät ominaisuudet ja edut
-
Ricohin Invoicing Services -palvelut parantavat laskutuksesi työnkulkua tuomalla tehokkaat ja helposti seurattavat laskutuskäytännöt organisaatioosi.
Palvelumme auttaa sinua tekemään seuraavaa:
- Alenna sähköstä, paperista ja postituksesta aiheutuvia kuluja siirtymällä paperipohjaisesta laskutuksesta elektroniseen
- Säästä aikaa virtaviivaistamalla manuaalista työnkulkua ja paranna laskutusprosessin nopeutta
- Paranna tuottavuutta vapauttamalla työntekijöiden aikaa muihin yrityksen tarpeisiin
- Paranna kassavirran hallintaa selkeällä näkymällä organisaatiostasi lähteviin ja sille tuleviin varoihin
- Tue ympäristöpolitiikkaa siirtymällä paperittomaan laskutukseen
- Paranna dokumenttien turvallisuutta alentamalla fyysiseen siirtämiseen ja varastointiin liittyviä riskejä
Accounts Receivable
Palveluun kuuluu:
- Lähtevien laskujen toimitus digitaalisesti tai painotuotteina
- Siirtyminen paperipohjaisesta laskutuksesta digitaaliseen asiakkaillesi sopivassa tahdissa
- Automaattinen laskujen muotoilu, lajittelu ja toimitus halutussa muodossa
Accounts Payable
Palveluun kuuluu:
- Kaikkien tulevien laskujen vastaanotto eri kanavista, mukaan lukien paperilaskut, sähköpostit ja sähköiset tiedonsiirrot
- Kaikkien sähköpostien muuntaminen digitaaliseen muotoon ja toimitus ERP-sovellukseesi sähköisenä laskuna
- Palvelunkäyttötapaukset
-
Ricohin ratkaisulla tuottavuus tehostui 63 %
Ricohin digitaalinen laskujen prosessointiratkaisu on auttanut kunnallisten palveluiden tuottajaa hallitsemaan sisäistä tuotantoketjuaan. Automatisoitu järjestelmä on virtaviivaistanut laskujen vahvistamisen ja hyväksynnän ja siten nopeuttanut alihankkijoiden laskujen käsittelyä.
Tämän palveluntuottajan manuaaliset, paperipohjaiset alihankkijoiden laskujen käsittelyjärjestelmät olivat tehottomia ja aikaa vieviä. Yritys tarvitsi tehokkaamman laskutusprosessiratkaisun, joka automatisoisi manuaaliset järjestelmät, virtaviivaistaisi hyväksyntäprosessin ja varmistaisi, että laskut maksetaan ajallaan ilman, että paperidokumentteja tarvitsee käsitellä.
Ricoh ymmärsi asiakkaan yrityksen tarpeet ja vaatimukset läpikotaisin ja pystyi suunnittelemaan prosessin uudelleen. Otimme käyttöön älykkään digitaalisen ratkaisun, joka automatisoi laskujen hyväksyntäprosessit ja integroitui osaksi yrityksen olemassa olevia järjestelmiä, täten tarjoten tarkkaa, reaaliaikaista tietoa taloustilanteesta.
Laskutuspalvelut säästävät urheiluvälinevalmistajalta 3 M€ vuodessa
Ricohin asiakas, tunnettu urheiluvälinevalmistaja, käytti vuodessa 4 miljoonaa euroa paperipohjaisten laskujen ja laskelmien toimitukseen.
Yrityksen keskitetty laskutusosasto hoiti laskutusprosessin, jossa yksittäiset laskut tulostettiin, suljettiin kirjekuoriin, lajiteltiin maittain ja postitettiin päivittäin. Muut liiketoiminnan dokumentit, kuten laskelmat ja tilausvahvistukset, valmisteltiin kuukausittain.
Huomattuaan olemassa olevan prosessin olevan tehoton ja riippuvainen suurelta osin manuaalisesta työstä yritys pyysi Ricohia toimittamaan hallinnoidun palvelun, joka virtaviivaistaisi hallintoa ja alentaisi prosessin kustannuksia.
Nyt urheiluvälinevalmistajan laskutusprosessi tulee alihankintana Ricohilta. Yrityksen tilaushallintajärjestelmän luomat liiketoiminnan tiedot prosessoidaan Ricohin toimesta ja niistä luodaan sähköisiä laskuja. Tämän jälkeen laskut joko ladataan verkkoportaaliin tai tulostetaan ja toimitetaan perinteisin keinoin kunkin loppuasiakkaan toiveiden mukaisesti.
Yritys tähtää nyt siihen, että 80 % sen asiakkaista siirtyisi käyttämään sähköistä laskutusta. Tämä säästää 3 miljoonaa euroa vuodessa ja edistää yrityksen ympäristöpolitiikkaa.